Retourneren & opzeggen

Toch niet tevreden over je abonnement? Of wil je je bestelling annuleren? Dat is vervelend. Hieronder vind je allerlei vragen omtrent het retourneren of annuleren van je bestelling. Staat de oplossing of het antwoord er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via de klantenservice 088 424 4567   of via het contactformulier.


Kan ik mijn bestelling annuleren?

Heb je je toch bedacht? Je hebt het recht om je overeenkomst met BSH tijdens een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen. Dat mag ook als het apparaat al bij je geïnstalleerd is. In dat geval halen we het apparaat weer bij je thuis op. We brengen dan wel kosten in rekening voor de retournering van het apparaat (de zgn. retourvergoeding), deze bedragen 55 euro. Het Europees modelformulier voor herroeping je hier vinden. Maar waarschijnlijk ben je gewoon super blij met je nieuwe Bosch wasmachine of droger.


Herroepingsrecht 

Herroepen gebeurt door middel van een ondubbelzinnige verklaring. Je mag zowel schriftelijk als mondeling herroepen. Schriftelijk herroepen (zoals per e-mail) verdient de voorkeur, omdat het jou is om te bewijzen dat je op een juiste wijze en tijdig je herroepingsrecht hebt uitgeoefend. Indien je hiervan gebruik wilt maken kun je gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping dat je hier vindt, echter je bent niet verplicht om dit formulier te gebruiken. Je kunt ook gewoon het contactformulier gebruiken om je bestelling te annuleren.
 

Ik wil mijn abonnement opzeggen, hoe werkt dit?

Opzeggen doe je heel gemakkelijk via MyBluemovement. De overeenkomst tussen ons gaat in op het moment dat je een bestelling bij ons plaatst. Deze overeenkomst duurt zo lang als we bij het sluiten van de overeenkomst hebben afgesproken, met een minimum van 3 maanden. Daarna kan je de overeenkomst elke maand met een opzegtermijn van 1 maand opzeggen. 

Hoe werkt het retourproces?

Is de minimale duur van 3 maanden verstreken en wil je je abonnement opzeggen? Dat vinden wij heel jammer, maar uiteraard willen we je het zo gemakkelijk mogelijk maken. Je kunt je abonnement daarom opzeggen via jouw MyBlueMovement account. Log in op je account en ga naar ''abonnement opzeggen''. Klik hier vervolgens op en bevestig dat je wilt opzeggen. Hierna krijg je een automatische mail waarin je nogmaals bevestigt door op de link te klinken dat je je abonnement wilt opzeggen. Na ontvangst van deze bevestiging zullen wij contact met je opnemen om een retourafspraak van het apparaat in te plannen. Heb je je toch bedacht? Dat vinden wij heel erg leuk, laat de mail dan gewoon voor wat het is en je abonnement loopt gewoon verder. 

Moet ik betalen bij retourneren?

Zeg je je abonnement op na de minimale termijn van 3 maanden of verloopt de overeenkomst, dan zijn de kosten voor retournering voor ons. Indien het apparaat geïnstalleerd is bij jou thuis en de minimale termijn van 3 maanden nog niet verlopen is zullen wij de kosten in rekening brengen voor de retournering van het apparaat (de zgn. retourvergoeding). De kosten voor de (standaard) retournering bedragen 55 euro. 

Mijn product is defect 

Dit vinden wij uiteraard heel erg vervelend. Wellicht kun je het defect zelf oplossen door de gebruiksaanwijzing erbij te pakken en te kijken of het defect gemakkelijk zelf op te lossen is. Geen succes? Wij staan 24/7 voor je klaar. Neem contact met ons op via 088 424 4567 of via het contactformulier. Wij streven ernaar om binnen 5 werkdagen langs te komen en je apparaat te repareren. Indien dit geen gebruikersfout is zijn de kosten uiteraard voor ons. Indien het apparaat niet meer te repareren is zullen wij het apparaat vervangen voor een nieuw apparaat en eventueel een pro rata deel van het maandbedrag terugbetalen.

Als ik ga verhuizen moet ik dan het abonnement stopzetten?

Goed dat je dit even checkt. Als je gaat verhuizen hoef je niet je abonnement stop te zetten, echter moet je dit wel aan ons doorgeven in verband met dat je contract anders nog op je oude adres staat en ongeldig wordt. Je kunt dit melden aan ons middels het contactformulier of via onze klantenservice op 088 424 4567. Wij zullen je dan een verplaatsinstructie verstrekken waarmee je dan zelf de verplaatsing mag uitvoeren. Je bent dan wel aansprakelijk voor eventuele schade die er kan ontstaan tijdens deze verplaatsing. Uiteraard kunnen wij dit ook voor je doen, waarbij de aansprakelijkheid bij ons blijft liggen. Wij brengen hier dan wel de zogenaamde retourvergoeding voor in rekening.