Hulp nodig? Wat als...

Bekijk de veelgestelde vragen over BlueMovement.

...mijn wasmachine of droger kapot gaat? 

Wij repareren of vervangen jouw apparaat binnen 48 uur. Het abonnement is incl. service en garantie.

...ik ga verhuizen?

We verhuizen jouw wasmachine of droger één keer per jaar helemaal gratis. Neem contact met ons op en we helpen je graag!

...ik een laag budget per maand heb?

Kies dan een refurbished apparaat met een langere looptijd. Zo zijn je maandelijkse kosten laag!

...ik een oud apparaat thuis heb?

We halen het oude apparaat gratis bij je op en recyclen deze voor jou.

...het apparaat niet meer nodig heb?

Weet je niet wat je na 3 maanden doet? Geen probleem, kies voor een looptijd van 3 maanden. Na deze periode kun je jouw abonnement aanpassen of opzeggen. Zeg je op binnen twee jaar, dan brengen we een retourvergoeding van €75 in rekening.

...ik niet weet hoe ik het apparaat moet installeren?

Geen probleem. Wij bezorgen jouw wasmachine en/of droger en maken het apparaat meteen gebruiksklaar!

...ik mijn abonnement wil overdragen? 

Je kunt jouw abonnement gratis overdragen aan jouw huisgenoot. Neem contact met ons op om het te regelen.

Heb je niet gevonden waarnaar je op zoek bent?

Selecteer de categorie om naar jouw vraag te gaan:

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wat is de looptijd van een abonnement?

Dat is afhankelijk van het type abonnement. Je kunt kiezen voor een looptijd van minimaal 3 maanden, minimaal 2 jaar of een contract van 6 jaar. Voor het abonnement van minimaal 3 maanden en minimaal 2 jaar geldt dat het abonnement, na het verstrijken van de initiële periode, automatisch wordt verlengd tot maximaal 6 jaar zonder tegenbericht van de huurder.

Wat is de minimale contractduur?

De minimale contractduur van een BlueMovement abonnement is 3 maanden. Na die eerste 3 maanden kun je je abonnement opzeggen, doe je dat binnen de eerste twee jaar dan berekenen we een retourvergoeding van €75.

Is huren hetzelfde als leasen of kopen op afbetaling?

Een abonnement van BlueMovement is een vorm van leasing. Je hebt twee manieren waarop je kunt leasen. Een financiële vorm en een operationele. BlueMovement is een operationele vorm van leasing, waarbij BSH ten alle tijden eigenaar blijft van het apparaat. Dit betekent dus dat je zelf geen risico loopt. Kopen op afbetaling is dus niet mogelijk.

Kan iedereen een abonnement nemen?

Wil je een abonnement van BlueMovement dan moet je minimaal 18 jaar en/of ouder zijn. Daarnaast dien je natuurlijk voldoende saldo op je rekening te hebben zodat wij het bedrag maandelijks kunnen afschrijven.

Wat gebeurt er als mijn abonnement afloopt?

Dit is afhankelijk van de looptijd van je abonnement. De abonnementen van 3 maanden en 2 jaar worden stilzwijgend verlengd en hebben hierna een opzegtermijn van 14 dagen. Bij het aflopen van het 6 jarig contract neemt BlueMovement contact met jou op om een nieuw abonnementsvoorstel te doen. Indien je hierop ingaat komen wij het oude apparaat omruilen voor een nieuw apparaat en krijg je een nieuwe overeenkomst. Wil je geen nieuw abonnement afsluiten? Dan maken wij een retourorder aan en komen wij het apparaat op een tijdstip naar keuze ophalen.

Hoe sluit ik een abonnement af?

Dat kan hier op de website. Ga naar de sectie abonnementen, kies jouw abonnement naar keuze en druk vervolgens op ''kies abonnement''. In 5 eenvoudige stappen sluit je vervolgens het abonnement af. In de ''hoe werkt het sectie'' wordt het ook nog toegelicht.

Kan ik ook een abonnement op wasmiddel krijgen?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om ook een abonnement op wasmiddel te krijgen, maar we sluiten dit in de toekomst niet uit. Onze vrienden van de Care Club bieden abonnementen op wasmiddel aan. Is dit iets voor jou? 

Mag ik het apparaat ook commercieel gebruiken?

Het is niet toegestaan om een apparaat commercieel en/of zakelijk te gebruiken.
Het apparaat mag alleen gebruikt worden in (eigen) huiselijke kring. Het apparaat mag niet verhuurd worden, en mag ook niet gebruikt worden in bijvoorbeeld een winkel of horeca-zaak. Wij gaan er verder vanuit dat je goed voor je wasmachine of droger zorgt, je aan de instructies en handleiding houdt en dat je het apparaat gebruikt waarvoor het bedoeld is.

Het apparaat is kapot door een gebruikersfout?

Indien het apparaat defect of kapot is door eigen toedoen is dit natuurlijk heel erg vervelend. Wij adviseren je dan ook altijd om goed de gebruiksaanwijzing door te lezen zodat je dit soort  ongemakken kunt voorkomen. Is er  toch een defect opgetreden door verkeerd gebruik van het apparaat, wij kijken dan per geval wat de schade/kosten zijn en zullen dit altijd met jou overleggen.

Waarom bieden jullie alleen abonnementen aan op wasmachine/drogers?

Met BlueMovement is BSH Huishoudapparaten B.V. een nieuwe weg ingeslagen met als doel een circulaire economie te stimuleren en onze klanten te ontzorgen. Omdat wij net begonnen zijn en graag persoonlijke service willen bieden aan onze klanten is er besloten om eerst alleen met abonnementen op wassen en drogen te beginnen. Maar sluiten wij niet uit dat we in de toekomst ook andere apparaten van BSH via BlueMovement gaan aanbieden.

Kan ik ook nog andere huishoudelijke apparaten van Bosch huren?

Nee op dit moment bieden wij enkel wasmachines en drogers aan van Bosch.

Hoe onderhoud ik de wasmachine en/of droger?

Voor zowel een wasmachine als een droger is het erg belangrijk dat je tussentijds alle (pluizen) filters schoonmaakt. Hierdoor blijft het apparaat optimaal functioneren. Door de schone filters blijft je was ook nog eens mooi en schoon. We adviseren om eens per maand een lege was te draaien op de hoogste temperatuur en om 1 keer per kwartaal de wasmachine te reinigen met ontkalkings- en reinigingsmiddel dat speciaal ontwikkeld is voor de wasmachines van Bosch.

Zitten er ook accessoires bij de wasmachine/droger?

Het apparaat wordt geïnstalleerd en compleet afgeleverd. Je kunt dus direct aan de slag en je kleding wassen/drogen. Accessoires als een tussenstuk, wasmiddel doseringsbolletje of een lekbak worden niet meegeleverd. Indien je hier toch behoefte aan hebt kun je dit aanschaffen via onze online shop.

Ik ben mijn gebruiksaanwijzing kwijt, wat nu?

Dat is geen probleem. Je kunt altijd contact met ons opnemen voor een digitale gebruiksaanwijzing. Vraag hiernaar bij onze klantenservice 088 424 4567 of via het contactformulier.

Zijn alle wasmachines/drogers van Bosch?

Ja alle huishoudelijke apparaten die wij verhuren via BlueMovement zijn van het merk Bosch en vallen onder BSH Huishoudapparaten B.V.

Hoe weet ik het typenummer van mijn apparaat?

Het typenummer van je apparaat vind je terug in je eigen BlueMovement account en op het typeplaatje van het apparaat.

Wordt er een tussenstuk meegeleverd, om wasmachine en droger te stapelen ?

Omdat de wasmachines en drogers van Bosch erg stil zijn, is een tussenstuk niet nodig. Mocht je toch maximale stabiliteit willen, dan kun je een tussenstuk aanschaffen in onze online shop.  

Wanneer wordt mijn apparaat geleverd?

We streven ernaar je apparaat binnen 3 tot 5 werkdagen te leveren. Na afsluiten van het abonnement neemt onze logistieke partner binnen 3 werkdagen contact met je op om de bezorgafspraak te plannen. 

Zijn er nog leveringsbeperkingen?

We leveren overal in Nederland. Indien je op de Waddeneilanden woont zal de levering niet binnen 3 werkdagen mogelijk zijn.
Bij een traplevering bezorgen wij tot en met 4 hoog, hierna dient er een lift aanwezig te zijn.

Wordt het apparaat geïnstalleerd afgeleverd?

Wij pakken het apparaat voor je uit en installeren het apparaat op een bestaande aansluiting, zodat je je eerste was meteen kunt draaien.

Nemen jullie mijn oude apparaat mee terug?

Zeker weten! Als je wilt dat we jouw oude apparaat recyclen dan nemen we deze gratis retour. Als de afspraak voor bezorging gepland wordt, kun je dit aangeven.

Moet ik thuis zijn bij levering?

Ja we vragen je om zelf het apparaat in ontvangst te nemen, je te legitimeren en te tekenen voor ontvangst. Onze bezorger zal je vragen om je legitimatie en het documentnummer noteren, zorg er dus voor dat je deze bij de hand hebt.

Mijn wasmachine/droger doet niks meer, wat nu?

Wellicht kun je het defect zelf oplossen door de gebruiksaanwijzing erbij te pakken en te kijken of het defect gemakkelijk zelf op te lossen is. Geen succes? Wij staan voor je klaar. Neem contact met ons op via 088 424 4567 of via het contactformulier. Wij streven ernaar om binnen 3 werkdagen langs te komen en je apparaat te repareren. Indien dit geen gebruikersfout is zijn de kosten uiteraard voor ons. Indien het apparaat niet meer te repareren is zullen wij het apparaat vervangen voor een nieuw apparaat en eventueel een pro rata deel van het maandbedrag terugbetalen.

Nemen jullie mijn oude wasmachine/droger mee?

Uiteraard. Als je bij de bezorgafspraak even aangeeft dat we je oude apparaat mee moeten nemen zullen onze bezorgers dit doen. Het apparaat moet wel nog intact zijn en niet uit allerlei losse onderdelen bestaan.

Mijn wasmachine/droger geeft een foutmelding, wat nu?

Pak de gebruiksaanwijzing erbij en check of de foutmelding hierin voorkomt, indien er een oplossing geboden wordt volg je de instructies op. Geen succes met de gebruiksaanwijzing? Wij staan voor je klaar. Neem contact met ons op via 088 424 4567   of via het contactformulier. Indien wij het defect niet telefonisch voor je kunnen oplossen streven wij ernaar om binnen 3 werkdagen langs te komen en je apparaat te repareren. Indien het apparaat niet meer te repareren is zullen wij het apparaat vervangen voor een nieuw apparaat en eventueel een pro rata deel van het maandbedrag terugbetalen.

Krijg ik een nieuwe wasmachine/droger als die kapot is?

Als het apparaat niet meer te repareren valt, dan zullen wij deze omruilen voor een nieuw apparaat. Uiteraard moet het defect niet komen door verkeerd gebruik van het apparaat. Lees daarom altijd goed de gebruiksaanwijzing.

Hoe kan ik de serviceafdeling bereiken?

Heb je een probleem of gewoon een vraag? Wij staan voor je klaar. Onze klantexperts zijn van maandag t/m zaterdag van 09.00u-17.00u bereikbaar op telefoonnummer: 088 424 4567. Je kunt ook contact met ons opnemen via het contactformulier wij reageren dan binnen 1 werkdag. 

Hoe lang loopt de garantie?

Zolang je abonnement loopt, heb je 100% garantie en service. Er zijn dus geen onverwachte kosten zoals voorrijkosten, materiaalkosten en uurloon. 

Zijn er verborgen kosten, in geval van een reparatie?

Zolang je abonnement loopt, heb je 100% garantie en service. Je hebt hierdoor geen zorgen meer over aflopende garantie, voorrijkosten en materiaalkosten. Dit geldt natuurlijk niet als je niet zuinig bent op onze apparaten of het apparaat niet hebt gebruikt zoals in de handleiding beschreven.

Moet ik wel voorrijkosten en materiaalkosten betalen?

Indien het defect en/of de reparatie geen gebruikersfout is zijn de volledige kosten voor rekening van ons. Je hebt dus 100% garantie gedurende de looptijd van je abonnement. In geval van een gebruikersfout zullen wij per geval beoordelen wat de kosten zijn en of wij deze doorberekenen aan jou.

Hoeveel ga ik precies besparen?

Hoeveel je gaat besparen hangt af van je oude wasmachine/droger en het abonnement dat je kiest. In geval van het premium en comfort abonnement bespaar je namelijk naast energie en water ook wasmiddel.

Wordt mijn energierekening altijd lager?

Nee. Dit hangt helemaal af van je oude apparaat, je wasgedrag en je overige energieverbruik. Stel je had vroeger een 2 persoons huishouden en nu een 4 persoons huishouden dan ben je waarschijnlijk meer gaan wassen en meer wassen betekent ook meer verbruik van energie. Het hangt dus helemaal af van je oude en nieuwe situatie. Het is echter wel zo dat de apparaten die wij aanbieden met BlueMovement allemaal een energielabel hebben van A+++ en die wassen een stuk zuiniger dan de apparaten van 10 jaar geleden.

Wat gebeurt er met mijn oude wasmachine/droger?

Je oude wasmachine en droger brengen wij naar onze recyle partner. Hier zullen wij de onderdelen en materialen scheiden. De bruikbare materialen en onderdelen zullen zij vervolgens verwerken en terugleveren aan ons.

Hoeveel water ga ik besparen?

Hoeveel water je gaat besparen hangt helemaal af van je oude apparaat, je wasgedrag en je overige energieverbruik. Stel je had vroeger een 2 persoons huishouden en nu een 4 persoons huishouden dan ben je waarschijnlijk meer gaan wassen en meer wassen betekent ook meer verbruik van water. Het is echter wel zo dat de apparaten die wij aanbieden met BlueMovement allemaal een energielabel hebben van A+++ en 2 van de 3 abonnementen hebben ook i-DOS hebben. Met i-DOS bespaar je water en wasmiddel, gezien de machine zelf programmeert en doseert aan de hand van de hoeveelheid was die in de machine zit.

Hoeveel wasmiddel ga ik besparen?

Indien je een abonnement hebt gekozen met i-DOS en deze functionaliteit gaat gebruiken doseert de wasmachine zelf het wasmiddel aan de hand van de hoeveelheid wasgoed dat in de machine zit. Zo kun je wel 32% aan wasmiddel op jaarbasis besparen.

Kan ik ook een bijdragen leveren aan het milieu?

Door een abonnement te nemen van BlueMovement draag je automatisch bij aan betere wereld. Dit doordat al onze apparaten zeer energiezuinig zijn en ook nog doseren in wasmiddel en water. Daarbij doordat wij aan het einde van de levensduur onze apparaten terugkrijgen, kunnen wij onderdelen en grondstoffen hergebruiken. Hierdoor draag je dus ook direct bij aan een circulaire economie.

Wat kost een abonnement?

Bij BlueMovement kun je kiezen tussen 3 soorten wasmachines en 3 soorten drogers, namelijk Basic, Comfort en Premium. Per apparaat kun je kiezen voor een looptijd van 3 maanden, 2 jaar of 6 jaar. Bekijk de abonnementen voor meer informatie over de wasmachines, drogers en de voorwaarden per looptijd.

Hoe betaal ik het abonnement?

Per automatische incasso. Bij het afsluiten van je BlueMovement abonnement machtig je BSH Huishoudapparaten B.V. om elke maand middels een automatische incasso het abonnement van jouw opgegeven rekening af te schrijven.

Wanneer wordt het maandelijkse bedrag van mijn rekening af geschreven?

De eerste incasso na afsluiten van het abonnement vindt binnen 2 weken na levering van het apparaat plaats. Je betaalt die eerste maand natuurlijk alleen voor de dagen dat je het apparaat in huis had.
Elke volgende maand zal het bedrag in de eerste week van de maand van jouw rekening worden afgeschreven. Zodat je het maandbedrag betaalt voor de maand die dan gaat komen.

Krijg ik geld terug als ik halverwege de maand opzeg?

Na de minimale looptijd van jouw abonnement kun je altijd opzeggen, de opzegtermijn is 14 dagen. Is de minimale looptijd van jouw abonnement nog niet verstreken? Dan zijn er kosten verbonden aan het opzeggen, die we per situatie berekenen afhankelijk van de resterende looptijd en de totale looptijd van het contract. Er wordt een retourvergoeding van €75,- in rekening gebracht indien het abonnement korter dan 2 jaar loopt. Vraag hiernaar bij onze klantenservice 088 424 4567 of via het contactformulier.

Wordt er een borg gevraagd?

Ja, bij BlueMovement betaal je een borg van €75 per apparaat. Dit betaal je direct tijdens het afsluiten van de overenkomst, en dus voordat wij je wasmachine of droger zullen leveren. De borg ontvang je na afloop van het abonnement uiteraard weer terug, als het apparaat in goede staat bij je wordt opgehaald. 

Krijg ik korting als ik een abonnement op een wasmachine en droger neem?

Zodra je een abonnement gaat afsluiten zie je of er korting op het apparaat zit. Op dit moment geldt er geen combinatiekorting. 

Is er een acceptatiebeleid?

Ja. Om ons financiële risico te beperken hanteren we een acceptatiebeleid, waarvan een kredietwaardigheidstoets onderdeel uitmaakt. De toets wordt uitgevoerd door extern handelsinformatiebureau Focum.

Hoe werkt de kredietwaardigheidstoets?

Voor het bepalen van het betalingsrisico, worden verschillende gegevens gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan informatie van incassobureaus, informatie over schuldsanering, of eigen informatie. De informatie kan betrekking hebben op een persoon, maar ook op een adres. De kredietwaardigheidstoets is onderdeel van ons acceptatiebeleid. Wanneer de toets een negatief resultaat geeft, sluiten we geen abonnement af met de betreffende persoon of op het betreffende adres.

Wie voert de kredietwaardigheidstoets uit?

Focum, een extern handelsinformatiebureau, voert de kredietwaardigheidstoets uit. Een belangrijk deel van de kredietinformatie die Focum verwerkt, betreft persoonsgegevens. Hier is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) op van toepassing. Focum werkt strikt met de bepalingen uit de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Focum heeft al zijn verwerkingen aangemeld bij de autoriteit Persoonsgegevens. Daarnaast is Focum lid van de Nederlandse Vereniging van Handelsinformatiebureaus (NVH) en werkt volgens de gedragscode van NVH.

Mijn bestelling is geweigerd?

BlueMovement hanteert een acceptatiebeleid waarbij gekeken wordt naar diverse elementen. Een onderdeel van het acceptatiebeleid is een externe kredietwaardigheidstoets, uitgevoerd door Focum. Op basis van het acceptatiebeleid kan besloten worden om een klant niet te accepteren.
Wil je inzage in het resultaat van de kredietwaardigheidstoets, of bezwaar maken ? Dan kun je op twee manieren contact opnemen met Focum:

Focum t.a.v. afdeling inzageverzoeken
Postbus 60214
1320 AG Almere

T. 088 - 730 65 55  
E. inzage@focum.nl

BlueMovement heeft geen inzicht in het resultaat van de kredietwaardigheidstoets.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Via je MyBlueMovement account zeg je gemakkelijk je abonnement op. Klik op de knop ''abonnement opzeggen'' en bevestig vervolgens dat je de overeenkomst met BSH wilt beëindigen. Hierna krijg je nog een mail toegestuurd ter verificatie. Hier klik je dan op de link om de definitieve opzegging van je abonnement te bevestigen.

Wat is de opzegtermijn van een abonnement?

Na het verstrijken van de looptijd van je BlueMovement abonnement is de opzegtermijn 14 dagen. Het contract loopt af als het apparaat bij je thuis is opgehaald. Onze logistiek partner plant een afspraak in om jouw wasmachine of droger te komen halen, hier gaan een aantal dagen overheen. Houd hier rekening mee.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Heb je je toch bedacht? Je hebt het recht om je overeenkomst met BSH tijdens een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen. Dat mag ook als het apparaat al bij je geïnstalleerd is. In geval van herroeping halen we het apparaat bij je op. We brengen dan wel kosten in rekening voor de retournering van het apparaat (de zgn. retourvergoeding), deze bedragen €75,-.
Wil jij je abonnement opzeggen? Ga dan naar de vraag: Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Wat is de bedenktijd?

Herroepen gebeurt door middel van een ondubbelzinnige verklaring. Je mag zowel schriftelijk als mondeling herroepen. Schriftelijk herroepen (zoals per e-mail) verdient de voorkeur, omdat het jou is om te bewijzen dat je op een juiste wijze en tijdig (binnen 14 dagen) je herroepingsrecht hebt uitgeoefend. Neem contact op via telefoon, e-mail of ons contactformulier.

Moet ik betalen bij retourneren?

Dat is afhankelijk van het type abonnement en het moment dat je opzegt. Bij opzegging van elk type contract berekenen we de eerste twee jaar een retourvergoeding van €75. Bij een 2- en 6-jarig contract betaal je een opzegvergoeding , waarbij je een percentage betaalt van de resterende termijnen. Vraag hiernaar bij onze klantenservice via 088 424 4567 of neem contact op via het contactformulier.

Wat gebeurt er met mijn abonnement als ik verhuis?

Dit is geen probleem. BlueMovement verhuist jouw wasmachine en/of droger één keer per jaar gratis voor jou als je hierna nog 6 maanden bij ons huurt. Je mag het apparaat ook zelf verhuizen. Geef het in alle gevallen even aan ons door, dan geven we verhuisinstructies of maken we een verhuisafspraak. Regel jouw verhuizing samen met onze klantenservice 088 424 4567 of via het contactformulier.

Ik wil 1 van mijn 2 abonnementen opzeggen?

Heb je twee abonnementen, dan is het geen probleem om één van de abonnementen op te zeggen. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als wanneer je één abonnement hebt en deze wilt opzeggen. Indien je dit wilt, zeg je het abonnement dat je niet meer wilt op via MyBlueMovement. Hierna ontvang je een bevestigingsmail.

Wat is een retourvergoeding?

Zeg je binnen twee jaar jouw BlueMovement abonnement op? Dan betaal je een retourvergoeding van €75,-. Dit gebruiken we om jouw wasmachine of droger op te halen en te refurbishen. Deze retourvergoeding wordt verrekend met jouw borg, die je hebt betaald bij het afsluiten van het abonnement.

Waar staat BlueMovement voor?

BlueMovement is door BSH Huishoudapparaten ontwikkeld vanuit een duurzaamheidsstrategie en sluit aan op de veranderde consumentenbehoefte van bezit naar gebruik en totale ontzorging. Blue staat voor het nieuwe groen en staat voor ecologische vooruitgang en efficiency. Movement sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie van BSH en het stimuleren van een circulaire economie. Movement staat ook voor de beweging in de markt waarbij consumenten producten gaan gebruiken in plaats van kopen en voor de overgang naar een circulaire economie.

Wie zit er achter BlueMovement?

BlueMovement is een initiatief van BSH Huishoudapparaten B.V. wat een onderdeel is van Robert Bosch GmbH. De oprichter van Bosch, Robert Bosch, had in 1886 maar één doel voor ogen: altijd de allerbeste huishoudelijke apparaten maken. Maar wel vanuit eerlijk vakmanschap. Met respect voor consumenten, werknemers en de wereld. En ook al is hij al lang niet meer onder ons, zijn DNA zit nog steeds in de genen van ons bedrijf. Het is zijn sociale en maatschappelijke gedrevenheid die aan de basis van BlueMovement ligt.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

De toelichting op de algemene voorwaarden vind je hier. De officiële volledige versie in juridische vaktaal vind je hier.

Kan ik het apparaat ook kopen?

Er zijn twee manieren waarop je kunt leasen. Een financiële vorm en een operationele. Met BlueMovement vallen we binnen de regels van operational lease, dit gezien wij te allen tijde eigenaar willen blijven van het apparaat om zo een circulaire economie te stimuleren. Dit is anders dan bij de financiële variant waar je zelf eigenaar bent of er een mogelijkheid is om het apparaat te kopen. Het is dus niet mogelijk om de apparaten te kopen.

Waar staat BlueMovement voor?

BlueMovement is door BSH Huishoudapparaten ontwikkeld vanuit een duurzaamheidsstrategie en sluit aan op de veranderde consumenten behoefte van bezit naar gebruik en totale ontzorging. Blue staat voor het nieuwe groen en staat voor ecologische vooruitgang en efficiency. Movement sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie van BSH en het stimuleren van een circulaire economie. Movement staat ook voor de beweging in de markt waarbij consumenten producten gaan gebruiken in plaats van kopen en voor de overgang naar een circulaire economie.

Wie zit er achter BlueMovement?

BlueMovement is een initiatief van BSH Huishoudapparaten B.V. wat een onderdeel is van Robert Bosch GmbH. De oprichter van Bosch, Robert Bosch, had in 1886 maar één doel voor ogen: altijd de allerbeste huishoudelijke apparaten maken. Maar wel vanuit eerlijk vakmanschap. Met respect voor consumenten, werknemers en de wereld. En ook al is hij al lang niet meer onder ons, zijn DNA zit nog steeds in de genen van ons bedrijf. Het is zijn sociale en maatschappelijke gedrevenheid die aan de basis van BlueMovement ligt.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

De toelichting op de algemene voorwaarden vind je hier. De officiële volledige versie in juridische vaktaal vind je hier.

Kan ik het apparaat ook kopen?

Er zijn twee manieren waarop je kunt leasen. Een financiële vorm en een operationele. Met BlueMovement vallen we binnen de regels van operational lease, dit gezien wij te allen tijde eigenaar willen blijven van het apparaat om zo een circulaire economie te stimuleren. Dit is anders dan bij de financiële variant waar je zelf eigenaar bent of er een mogelijkheid is om het apparaat te kopen. Het is dus niet mogelijk om de apparaten te kopen.

Wat zijn de actievoorwaarden van de actie 'Eén maand gratis wassen' ?

Indien je een actiecode hebt ontvangen voor 'Eén maand gratis wassen', dan gelden de volgende actievoorwaarden:

  • De actie geldt van 11 februari 2019 t/m 30 april 2019.
  • De actie is geldig op alle BlueMovement abonnementen.
  • De actie wordt automatisch geactiveerd na registratie van je abonnement. Dat betekent dat we de eerste volle maand geen incasso in rekening zullen brengen. Sluit je je abonnement midden in een maand af, dan zullen we ook die eerste dagen van je abonnement niet in rekening brengen. Een extra cadeautje van ons aan jou.
  • De actie is niet geldig in combinatie met andere acties.
  • BlueMovement / BSH Huishoudapparaten B.V. behoudt zich te allen tijde het recht voor ingezonden documenten en bijlagen op misbruik te onderzoeken en behoudt zich nadrukkelijk het recht voor gerechtelijke stappen te ondernemen als misbruik wordt vermoed.
  • Persoonlijke gegevens zoals naam, adres enz. worden door BlueMovement / BSH Huishoudapparaten B.V. en de door haar ingeschakelde hulppersonen uitsluitend gebruikt voor actieregistratie en verder uitsluitend opgeslagen en gebruikt binnen het kader van deze actie. Deze informatie wordt strikt vertrouwelijk behandeld, niet aan derden doorgegeven en niet misbruikt voor reclamedoeleinden.
  • BlueMovement / BSH Huishoudapparaten B.V. behoudt zich het recht voor de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen of de actie eerder te beëindigen. Bosch in in geval van wijziging of beëindiging niet gehouden tot enige schadevergoeding, een vervangend product of actie. In welke vorm dan ook.

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op:

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 9u tot 17u op telefoonnummer:

088 424 4567