Hulp nodig? Wat als...

Bekijk de veelgestelde vragen over BlueMovement.

...mijn wasmachine of droger kapot gaat?

Wij repareren of vervangen jouw apparaat binnen 48 uur. Het abonnement is inclusief service en garantie.

...ik ga verhuizen?

We verhuizen jouw wasmachine of droger één keer per jaar helemaal gratis. Neem contact met ons op en we helpen je graag!

...ik een laag budget per maand heb?

Kies dan een refurbished apparaat met een langere looptijd. Zo zijn je maandelijkse kosten laag!

...ik een oud apparaat thuis heb?

We halen het oude apparaat gratis bij je op en recyclen deze voor jou.

...het apparaat niet meer nodig heb?

Opzeggen kan altijd. Het is afhankelijk van het soort abonnement of hier kosten aan verbonden zijn. Dit kun je vinden in de veelgestelde vragen bij abonnementen.

...ik niet weet hoe ik het apparaat moet installeren?

Geen probleem. Wij bezorgen jouw wasmachine en/of droger en maken het apparaat meteen gebruiksklaar!

...ik mijn abonnement wil overdragen?

Je kunt jouw abonnement gratis overdragen aan jouw huisgenoot. Neem contact met ons op om het te regelen.

Heb je niet gevonden waarnaar je op zoek bent?

Selecteer de categorie om naar jouw vraag te gaan:

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Het apparaat is kapot door een gebruikersfout?

Indien het apparaat defect of kapot is door eigen toedoen is dit natuurlijk heel erg vervelend. Wij adviseren je dan ook altijd om goed de gebruiksaanwijzing door te lezen zodat je dit soort ongemakken kunt voorkomen. Is er toch een defect opgetreden door verkeerd gebruik van het apparaat, wij kijken dan per geval wat de schade/kosten zijn en zullen dit altijd met jou overleggen.

Kan ik ook nog andere huishoudelijke apparaten van Bosch huren?

Nee op dit moment bieden wij enkel wasmachines en drogers aan van Bosch.

Kan iedereen een abonnement nemen?

Wil je een abonnement van BlueMovement dan moet je minimaal 18 jaar en/of ouder zijn. Daarnaast dien je natuurlijk voldoende saldo op je rekening te hebben zodat wij het bedrag maandelijks kunnen afschrijven.

Waarom bieden jullie alleen abonnementen aan op wasmachine/drogers?

Met BlueMovement is B.S.H. Huishoudapparaten B.V. een nieuwe weg ingeslagen met als doel een circulaire economie te stimuleren en onze klanten te ontzorgen. Omdat wij net begonnen zijn en graag persoonlijke service willen bieden aan onze klanten is er besloten om eerst alleen met abonnementen op wassen en drogen te beginnen. Maar sluiten wij niet uit dat we in de toekomst ook andere apparaten van BSH via BlueMovement gaan aanbieden.

Is huren hetzelfde als leasen of kopen op afbetaling?

Een abonnement van BlueMovement is een vorm van leasing. Je hebt twee manieren waarop je kunt leasen. Een financiële vorm en een operationele. BlueMovement is een operationele vorm van leasing, waarbij BSH ten alle tijden eigenaar blijft van het apparaat. Dit betekent dus dat je zelf geen risico loopt. Kopen op afbetaling is dus niet mogelijk.

Wat zijn de voorwaarden van het abonnement van minimaal 3 maanden?

Bij BlueMovement is er voor ieder wat wils. Kies eerst of je een wasmachine of droger wilt, dan of je een Basic, Comfort of Premium abonnement wilt en als laatst de looptijd van het abonnement.

Kies je een minimale contractduur van 3 maanden? Dan horen daar de volgende voorwaarden bij:

  • Na 3 maanden loopt het abonnement stilzwijgend door. Mocht je bijvoorbeeld 1 jaar willen huren? Dan kies je een abonnement van 3 maanden die je laat doorlopen tot een jaar.
  • Opzeggen kan eenvoudig via MyBlueMovement als de looptijd van het abonnement is verstreken.
  • De opzegtermijn is 14 dagen. Let erop dat het abonnement stopt, als de wasmachine of droger is opgehaald door onze leverancier.
  • Zeg je jouw abonnement binnen 2 jaar op? Dan knappen wij de wasmachine of droger weer op tot nieuwstaat. Voor het verplaatsen van de wasmachine of droger brengen wij een retourvergoeding van €75,- in rekening. Bij 2-jarige of 6-jarige abonnementen is dit niet het geval.
  • Ga je verhuizen? Dan kan BlueMovement het apparaat dat je huurt voor jou verhuizen. Dit doet BlueMovement eens per jaar kosteloos, mits de huurder na de verhuizing nog 6 maanden een abonnement bij BlueMovement heeft.

Wat gebeurt er als mijn abonnement afloopt?

Dit is afhankelijk van de looptijd van je abonnement. De abonnementen van 3 maanden en 2 jaar worden stilzwijgend verlengd en hebben hierna een opzegtermijn van 14 dagen. Bij het aflopen van het 6 jarig contract neemt BlueMovement contact met jou op om een nieuw abonnementsvoorstel te doen. Indien je hierop ingaat komen wij het oude apparaat omruilen voor een nieuw apparaat en krijg je een nieuwe overeenkomst. Wil je geen nieuw abonnement afsluiten? Dan maken wij een retourorder aan en komen wij het apparaat op een tijdstip naar keuze ophalen.

Wat is de looptijd van een abonnement?

Dat is afhankelijk van het type abonnement. Je kunt kiezen voor een looptijd van minimaal 3 maanden, minimaal 2 jaar of een contract van 6 jaar. Voor het abonnement van minimaal 3 maanden en minimaal 2 jaar geldt dat het abonnement, na het verstrijken van de initiële periode, automatisch wordt verlengd tot maximaal 6 jaar zonder tegenbericht van de huurder.

Wat is de minimale contractduur?

Je kunt kiezen tussen een abonnement met minimale duur van 3 maanden, 2 jaar of 6 jaar. Het is een doorlopend abonnement, die je na afloop van het abonnement (3 maanden, 2 jaar of 6 jaar) elke 14 dagen kunt opzeggen. Is dit binnen 2 jaar? Dan brengen we een retourvergoeding van €75,- in rekening.

Wil je jouw abonnement eerder dan de afloop van het abonnement opzeggen? Ga dan naar de vraag "Wat als ik mijn abonnement op wil zeggen als mijn abonnement nog doorloopt" onder "Opzeggen en retourneren"

Wat zijn de voorwaarden van het abonnement van 6 jaar?

Bij BlueMovement is er voor ieder wat wils. Kies eerst of je een wasmachine of droger wilt, dan of je een Basic, Comfort of Premium abonnement wilt en als laatst de looptijd van het abonnement.

Kies je een contractduur van 6 jaar? Dan horen daar de volgende voorwaarden bij:

  • Het abonnement loopt na 6 jaar af. We zullen een afspraak maken het apparaat bij je te komen ophalen. Het apparaat wordt opgeknapt (gerefurbisht) of gerecycled.
  • We nemen voortijd contact met je op om te kijken of je het abonnement wilt vernieuwen en krijgt daar een vervangend apparaat voor.
  • Is de looptijd van het abonnement nog niet voorbij, maar wil je van het abonnement af? Dat kan na het betalen van een opzegvergoeding. Dit komt neer op 50% van het totaalbedrag van de resterende looptijd.
  • Is dit binnen 2 jaar? Dan brengen wij naast de opzegvergoeding ook een retourvergoeding in rekening van €75,-. Dan knappen wij de wasmachine of droger weer op tot nieuwstaat.
  • Ga je verhuizen? Dan kan BlueMovement het apparaat dat je huurt voor jou verhuizen. Dit doet BlueMovement één keer per jaar kosteloos, mits de huurder na de verhuizing nog 6 maanden een abonnement bij BlueMovement heeft.
  • Service, zoals onderhoud en reparaties, is altijd inclusief. Neem bij problemen contact met ons op bij de klantenservice 088 424 4567 of via het contactformulier. We zullen altijd eerst per telefoon het probleem op proberen te lossen.

Mag ik het apparaat ook commercieel gebruiken?

Het is niet toegestaan om een apparaat commercieel en/of zakelijk te gebruiken. Het apparaat mag alleen gebruikt worden in (eigen) huiselijke kring. Het apparaat mag niet verhuurd worden, en mag ook niet gebruikt worden in bijvoorbeeld een winkel of horeca-zaak. Voor huisbazen die een wasmachine en droger in huiselijke setting willen verhuren zijn er uitzonderingen, neem hiervoor contact met ons op bij onze klantenservice 088 424 4567 of via het contactformulier. Wij gaan er verder vanuit dat je goed voor je wasmachine of droger zorgt, je aan de instructies en handleiding houdt en dat je het apparaat gebruikt waarvoor het bedoeld is.

Kan ik ook een abonnement op wasmiddel krijgen?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om ook een abonnement op wasmiddel te krijgen, maar we sluiten dit in de toekomst niet uit. Onze vrienden van de Care Club bieden abonnementen op wasmiddel aan. Is dit iets voor jou?

Wat zijn de voorwaarden van het abonnement van minimaal 2 jaar?

Bij BlueMovement is er voor ieder wat wils. Kies eerst of je een wasmachine of droger wilt, dan of je een Basic, Comfort of Premium abonnement wilt en als laatst de looptijd van het abonnement.

Kies je een minimale contractduur van 2 jaar? Dan horen daar de volgende voorwaarden bij:

  • Na 2 jaar loopt het abonnement stilzwijgend door. De 2 jaar is dus een minimale contracsduur. Mocht je bijvoorbeeld 3 jaar willen huren? Dan kies je een abonnement van 2 jaar, die je laat doorlopen tot 3 jaar.
  • Opzeggen kan eenvoudig via MyBlueMovement als de looptijd van het abonnement is verstreken.
  • De opzegtermijn is 14 dagen. Let erop dat het abonnement pas afloopt als de wasmachine of droger is opgehaald door onze logistieke partner.
  • Is de looptijd van het abonnement nog niet voorbij, maar wil je van het abonnement af? Dat kan na het betalen van een opzegvergoeding. Dit komt neer op 50% van het bedrag van de resterende looptijd.
  • Zeg je jouw abonnement binnen 2 jaar op? Dan knappen wij de wasmachine of droger weer op tot nieuwstaat. Voor het verplaatsen van de wasmachine of droger brengen wij een retourvergoeding van €75,- in rekening.
  • Ga je verhuizen? Dan kan BlueMovement het apparaat dat je huurt voor jou verhuizen. Dit doet BlueMovement eens per jaar kosteloos, mits de huurder na de verhuizing nog 6 maanden een abonnement bij BlueMovement heeft.
  • Service, zoals onderhoud en reparaties, is altijd inclusief. Neem bij problemen contact met ons op bij de klantenservice 088 424 4567 of via het contactformulier. We zullen altijd eerst per telefoon het probleem op proberen te lossen.

Hoe sluit ik een abonnement af?

Dat kan hier op de website. Ga naar de sectie abonnementen, kies jouw abonnement naar keuze en druk vervolgens op ''kies abonnement''. In 5 eenvoudige stappen sluit je vervolgens het abonnement af. In de hoe werkt het sectie wordt het ook nog toegelicht.

Wordt mijn energierekening altijd lager?

Nee. Dit hangt helemaal af van je oude apparaat, je wasgedrag en je overige energieverbruik. Stel je had vroeger een 2 persoons huishouden en nu een 4 persoons huishouden dan ben je waarschijnlijk meer gaan wassen en meer wassen betekent ook meer verbruik van energie. Het hangt dus helemaal af van je oude en nieuwe situatie. Het is echter wel zo dat de apparaten die wij aanbieden met BlueMovement allemaal een energielabel hebben van A+++ en die wassen een stuk zuiniger dan de apparaten van 10 jaar geleden.

Wat gebeurt er met mijn oude wasmachine/droger?

Je oude wasmachine en droger brengen wij naar onze recycle partner. Hier zullen wij de onderdelen en materialen scheiden. De bruikbare materialen en onderdelen zullen zij vervolgens verwerken en terugleveren aan ons.

Kan ik ook een bijdragen leveren aan het milieu?

Door een abonnement te nemen van BlueMovement draag je automatisch bij aan betere wereld. Dit doordat al onze apparaten zeer energiezuinig zijn en ook nog doseren in wasmiddel en water. Daarbij doordat wij aan het einde van de levensduur onze apparaten terugkrijgen, kunnen wij onderdelen en grondstoffen hergebruiken. Hierdoor draag je dus ook direct bij aan een circulaire economie.

Hoeveel water ga ik besparen?

Hoeveel water je gaat besparen hangt helemaal af van je oude apparaat, je wasgedrag en je overige energieverbruik. Stel je had vroeger een 2 persoons huishouden en nu een 4 persoons huishouden dan ben je waarschijnlijk meer gaan wassen en meer wassen betekent ook meer verbruik van water. Het is echter wel zo dat de apparaten die wij aanbieden met BlueMovement allemaal een energielabel hebben van A+++ en 2 van de 3 abonnementen hebben ook i-DOS hebben. Met i-DOS bespaar je water en wasmiddel, gezien de machine zelf programmeert en doseert aan de hand van de hoeveelheid was die in de machine zit.

Wat gebeurt er met mijn oude wasmachine/droger?

Je oude wasmachine en droger brengen wij naar onze recyle partner. Hier zullen wij de onderdelen en materialen scheiden. De bruikbare materialen en onderdelen zullen zij vervolgens verwerken en terugleveren aan ons.

Hoeveel wasmiddel ga ik besparen?

Indien je een abonnement hebt gekozen met i-DOS en deze functionaliteit gaat gebruiken doseert de wasmachine zelf het wasmiddel aan de hand van de hoeveelheid wasgoed dat in de machine zit. Zo kun je wel 32% aan wasmiddel op jaarbasis besparen.

Hoeveel ga ik precies besparen?

Hoeveel je gaat besparen hangt af van je oude wasmachine/droger en het abonnement dat je kiest. In geval van het premium en comfort abonnement bespaar je namelijk naast energie en water ook wasmiddel.

Mijn bestelling is geweigerd?

BlueMovement hanteert een acceptatiebeleid waarbij gekeken wordt naar diverse elementen. Een onderdeel van het acceptatiebeleid is een externe kredietwaardigheidstoets, uitgevoerd door Focum. Op basis van het acceptatiebeleid kan besloten worden om een klant niet te accepteren. 
Wil je inzage in het resultaat van de kredietwaardigheidstoets, of bezwaar maken? Dan kun je op twee manieren contact opnemen met Focum: 

Focum t.a.v. afdeling inzageverzoeken
, Postbus 60214, 
1320 AG, Almere, 

T. 088 - 730 65 55, 
E. inzage@focum.nl

. BlueMovement heeft geen inzicht in het resultaat van de kredietwaardigheidstoets.

Wat kost een abonnement?

Bij BlueMovement kun je kiezen tussen 3 soorten wasmachines en 3 soorten drogers, namelijk Basic, Comfort en Premium. Per apparaat kun je kiezen voor een looptijd van 3 maanden, 2 jaar of 6 jaar. Bekijk de abonnementen voor meer informatie over de wasmachines, drogers en de voorwaarden per looptijd.

Mijn bestelling is geweigerd?

BlueMovement hanteert een acceptatiebeleid waarbij gekeken wordt naar diverse elementen. Een onderdeel van het acceptatiebeleid is een externe kredietwaardigheidstoets, uitgevoerd door Focum. Op basis van het acceptatiebeleid kan besloten worden om een klant niet te accepteren. Wil je inzage in het resultaat van de kredietwaardigheidstoets, of bezwaar maken ? Dan kun je op twee manieren contact opnemen met Focum:

Focum t.a.v. afdeling inzageverzoeken Postbus 60214 1320 AG Almere

T. 088 - 730 65 55
E. inzage@focum.nl

BlueMovement heeft geen inzicht in het resultaat van de kredietwaardigheidstoets.

Krijg ik korting als ik een abonnement op een wasmachine en droger neem?

Zodra je een abonnement gaat afsluiten zie je of er korting op het apparaat zit. Op dit moment geldt er geen combinatiekorting.

Wanneer wordt het maandelijkse bedrag van mijn rekening af geschreven?

De eerste incasso na afsluiten van het abonnement vindt binnen 2 weken na levering van het apparaat plaats. Je betaalt die eerste maand natuurlijk alleen voor de dagen dat je het apparaat in huis had. Elke volgende maand zal het bedrag in de eerste week van de maand van jouw rekening worden afgeschreven. Zodat je het maandbedrag betaalt voor de maand die dan gaat komen.

Wie voert de kredietwaardigheidstoets uit?

Focum, een extern handelsinformatiebureau, voert de kredietwaardigheidstoets uit. Een belangrijk deel van de kredietinformatie die Focum verwerkt, betreft persoonsgegevens. Hier is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) op van toepassing. Focum werkt strikt met de bepalingen uit de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Focum heeft al zijn verwerkingen aangemeld bij de autoriteit Persoonsgegevens. Daarnaast is Focum lid van de Nederlandse Vereniging van Handelsinformatiebureaus (NVH) en werkt volgens de gedragscode van NVH.

Krijg ik geld terug als ik halverwege de maand opzeg?

Na de minimale looptijd van jouw abonnement kun je altijd opzeggen, de opzegtermijn is 14 dagen. Is de minimale looptijd van jouw abonnement nog niet verstreken? Dan zijn er kosten verbonden aan het opzeggen, die we per situatie berekenen afhankelijk van de resterende looptijd en de totale looptijd van het contract. Er wordt een retourvergoeding van €75,- in rekening gebracht indien het abonnement korter dan 2 jaar loopt. Vraag hiernaar bij onze klantenservice 088 424 4567 of via het contactformulier.

Wordt er een borg gevraagd?

Ja, bij BlueMovement betaal je een borg van € 75 per apparaat. Dit betaal je tijdens het afsluiten van de Overeenkomst, en dus voordat wij je wasmachine of droger zullen leveren. De borg ontvang je na afloop van het abonnement uiteraard weer terug, als het apparaat in goede staat bij je wordt opgehaald. Wanneer je binnen 2 jaar je abonnement opzegt brengen we een retourvergoeding van € 75 in rekening, die we verrekenen met de borg.

Hoe betaal ik het abonnement?

Per automatische incasso. Bij het afsluiten van je BlueMovement abonnement machtig je BSH Huishoudapparaten B.V. om elke maand middels een automatische incasso het abonnement van jouw opgegeven rekening af te schrijven.

Is er een acceptatiebeleid?

Ja. Om ons financiële risico te beperken hanteren we een acceptatiebeleid, waarvan een kredietwaardigheidstoets onderdeel uitmaakt. De toets wordt uitgevoerd door extern handelsinformatiebureau Focum.

Hoe werkt de kredietwaardigheidstoets?

Voor het bepalen van het betalingsrisico, worden verschillende gegevens gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan informatie van incassobureaus, informatie over schuldsanering, of eigen informatie. De informatie kan betrekking hebben op een persoon, maar ook op een adres. De kredietwaardigheidstoets is onderdeel van ons acceptatiebeleid. Wanneer de toets een negatief resultaat geeft, sluiten we geen abonnement af met de betreffende persoon of op het betreffende adres.

Wordt er een borg gevraagd?

Ja, bij BlueMovement betaal je een borg van €75 per apparaat. Dit betaal je direct tijdens het afsluiten van de overenkomst, en dus voordat wij je wasmachine of droger zullen leveren. De borg ontvang je na afloop van het abonnement uiteraard weer terug, als het apparaat in goede staat bij je wordt opgehaald.

Ik wil het abonnement van BlueMovement graag overnemen.

Als jij op hetzelfde adres blijft wonen als de BlueMovement abonnee, dan kun jij het contract overnemen. Dit kun jij samen met de huidige abonnementhouder regelen. Volg deze stappen:

  1. Vraag aan de huidige abonnementhouder of hij/zij een e-mail stuurt met jou in cc. Geef de volgende informatie mee: naam, adres, woonplaats, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres van huidige én nieuwe abonnementhouder.
  2. Om als abonnementhouder in ons systeem te komen, dien je een nieuwe bestelling te plaatsen met hetzelfde BlueMovement abonnement. Omdat jouw adres hetzelfde is, als van de huidige abonnementhouder krijg je een foutmelding. Dit voorkom je door bij toevoeging “1a” in te voeren.
  3. Als nieuwe abonnementhouder stuur je een e-mail om jouw bestelling te bevestigen. Wij zorgen ervoor dat het abonnement op jouw naam staat, de abonnementsgelden hetzelfde blijven en de borg teruggestort wordt.

Ik wil het BlueMovement abonnement overdragen. Kan dit?

Dat kan! Ga je verhuizen, wordt iemand anders hoofdhuurder of is er een andere reden jouw abonnement over te dragen aan iemand anders? Volg deze stappen voor een succesvolle overdracht:

  1. De HUIDIGE abonnementhouder stuurt een e-mail met de volgende gegevens van de NIEUWE abonnementhouder: naam, adres, woonplaats, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres. Door de nieuwe abonnementhouder in de cc te zetten wordt het nóg duidelijker.
  2. De nieuwe abonnementhouder dient een nieuwe bestelling te plaatsen op de website van BlueMovement. Belangrijk is om hetzelfde abonnement af te sluiten als de huidige abonnementhouder. Omdat het adres van de nieuwe abonnementhouder hetzelfde is, zal er een foutmelding komen. Om dit te voorkomen kun je bij toevoegingen “1A” in te voeren.
  3. De nieuwe abonnementhouder stuurt nu een bericht naar BlueMovement met de melding dat de bestelling is geplaatst. BlueMovement zorgt ervoor dat abonnementsgelden hetzelfde blijven, de borg terug wordt betaald en dat het abonnement op naam staat van de nieuwe bewoner.

Zijn er nog leveringsbeperkingen?

We leveren overal in Nederland. Indien je op de Waddeneilanden woont zal de levering niet binnen 5 werkdagen mogelijk zijn.
Bij een traplevering bezorgen wij tot en met 4 hoog, hierna dient er een lift aanwezig te zijn.

Wanneer wordt mijn apparaat geleverd?

We streven ernaar je apparaat binnen 3 tot 5 werkdagen te leveren. Na afsluiten van het abonnement neemt onze logistieke partner binnen 3 werkdagen contact met je op om de bezorgafspraak te plannen.

Wordt het apparaat geïnstalleerd afgeleverd?

Wij pakken het apparaat voor je uit en installeren het apparaat op een bestaande aansluiting, zodat je je eerste was meteen kunt draaien.

Nemen jullie mijn oude apparaat mee terug?

Zeker weten! Als je wilt dat we jouw oude apparaat recyclen dan nemen we deze gratis retour. Als de afspraak voor bezorging gepland wordt, kun je dit aangeven.

Wanneer wordt mijn apparaat geleverd?

Onze logistieke partner neemt binnen 3 werkdagen contact met je op om samen af te spreken wanneer de wasmachine of droger geleverd kan worden. We streven ernaar om binnen 5 werkdagen een bezorgafspraak te plannen, maar door drukte kan dit langer duren.

Zijn er nog leveringsbeperkingen?

We leveren overal in Nederland. Indien je op de Waddeneilanden woont zal de levering niet binnen 3 werkdagen mogelijk zijn. Bij een traplevering bezorgen wij tot en met 4 hoog, hierna dient er een lift aanwezig te zijn.

Moet ik thuis zijn bij levering?

Ja we vragen je om zelf het apparaat in ontvangst te nemen, je te legitimeren en te tekenen voor ontvangst. Onze bezorger zal je vragen om je legitimatie en het documentnummer noteren, zorg er dus voor dat je deze bij de hand hebt.

Kan ik het apparaat ook kopen?

Er zijn twee manieren waarop je kunt leasen. Een financiële vorm en een operationele. Met BlueMovement vallen we binnen de regels van operational lease, dit gezien wij te allen tijde eigenaar willen blijven van het apparaat om zo een circulaire economie te stimuleren. Dit is anders dan bij de financiële variant waar je zelf eigenaar bent of er een mogelijkheid is om het apparaat te kopen. Het is dus niet mogelijk om de apparaten te kopen.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

De toelichting op de algemene voorwaarden vind je hier. De officiële volledige versie in juridische vaktaal vind je hier.

Waar staat BlueMovement voor?

BlueMovement is door BSH Huishoudapparaten ontwikkeld vanuit een duurzaamheidsstrategie en sluit aan op de veranderde consumentenbehoefte van bezit naar gebruik en totale ontzorging. Blue staat voor het nieuwe groen en staat voor ecologische vooruitgang en efficiency. Movement sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie van BSH en het stimuleren van een circulaire economie. Movement staat ook voor de beweging in de markt waarbij consumenten producten gaan gebruiken in plaats van kopen en voor de overgang naar een circulaire economie.

Wie zit er achter BlueMovement?

BlueMovement is een initiatief van BSH Huishoudapparaten B.V. wat een onderdeel is van Robert Bosch GmbH. De oprichter van Bosch, Robert Bosch, had in 1886 maar één doel voor ogen: altijd de allerbeste huishoudelijke apparaten maken. Maar wel vanuit eerlijk vakmanschap. Met respect voor consumenten, werknemers en de wereld. En ook al is hij al lang niet meer onder ons, zijn DNA zit nog steeds in de genen van ons bedrijf. Het is zijn sociale en maatschappelijke gedrevenheid die aan de basis van BlueMovement ligt.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Via je MyBlueMovement account zeg je gemakkelijk je abonnement op. Klik op de knop ''abonnement opzeggen'' en bevestig vervolgens dat je de overeenkomst met BSH wilt beëindigen. Hierna krijg je nog een mail toegestuurd ter verificatie. Hier klik je dan op de link om de definitieve opzegging van je abonnement te bevestigen.

Wat is een retourvergoeding?

Zeg je binnen twee jaar jouw BlueMovement abonnement op? Dan betaal je een retourvergoeding van €75,-. Dit gebruiken we om jouw wasmachine of droger op te halen en te refurbishen. Deze retourvergoeding wordt verrekend met jouw borg, die je hebt betaald bij het afsluiten van het abonnement.

Ik wil 1 van mijn 2 abonnementen opzeggen?

Heb je twee abonnementen, dan is het geen probleem om één van de abonnementen op te zeggen. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als wanneer je één abonnement hebt en deze wilt opzeggen. Indien je dit wilt, zeg je het abonnement dat je niet meer wilt op via MyBlueMovement. Hierna ontvang je een bevestigingsmail.

Wat als ik mijn abonnement op wil zeggen als mijn abonnement nog doorloopt

Als je een lopend abonnement wilt opzeggen, dan betaal je over de resterende duur van jouw abonnement een opzegvergoeding. Je betaalt 50% over de resterende termijnen. Zeg je binnen 2 jaar op? Dan brengen we bij ieder type abonnement een retourvergoeding van €75,- in rekening. Vraag voor details informatie aan bij onze klantenservice via 088 424 4567 of via het contactformulier op onze website.

Wat gebeurt er met mijn abonnement als ik verhuis?

Dit is geen probleem. BlueMovement verhuist jouw wasmachine en/of droger één keer per jaar gratis voor jou als je hierna nog 6 maanden bij ons huurt. Je mag het apparaat ook zelf verhuizen. Geef het in alle gevallen even aan ons door, dan geven we verhuisinstructies of maken we een verhuisafspraak. Regel jouw verhuizing samen met onze klantenservice 088 424 4567 of via het contactformulier.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Heb je je toch bedacht? Je hebt het recht om je overeenkomst met BSH tijdens een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen. Dat mag ook als het apparaat al bij je geïnstalleerd is. In geval van herroeping halen we het apparaat bij je op. We brengen dan wel kosten in rekening voor de retournering van het apparaat (de zgn. retourvergoeding), deze bedragen €75,-. Wil jij je abonnement opzeggen? Ga dan naar de vraag: Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Wat is een opzegvergoeding? En wat is een retourvergoeding?

Als je een lopend abonnement wilt opzeggen, dan betaal je over de resterende duur van jouw abonnement een opzegvergoeding. Je betaalt 50% over de resterende termijnen. Zeg je binnen 2 jaar op? Dan brengen we bij ieder type abonnement een retourvergoeding van €75,- in rekening. Vraag voor details informatie aan bij onze klantenservice via 088 424 4567 of via het contactformulier op onze website.

Wat is de opzegtermijn van een abonnement?

Na het verstrijken van de looptijd van je BlueMovement abonnement is de opzegtermijn 14 dagen. Het contract loopt af als het apparaat bij je thuis is opgehaald. Onze logistiek partner plant een afspraak in om jouw wasmachine of droger te komen halen, hier gaan een aantal dagen overheen. Houd hier rekening mee.

Wat is de bedenktijd?

Herroepen gebeurt door middel van een ondubbelzinnige verklaring. Je mag zowel schriftelijk als mondeling herroepen. Schriftelijk herroepen (zoals per e-mail) verdient de voorkeur, omdat het jou is om te bewijzen dat je op een juiste wijze en tijdig (binnen 14 dagen) je herroepingsrecht hebt uitgeoefend. Neem contact op via telefoon, e-mail of ons contactformulier.

Moet ik betalen bij retourneren?

Dat is afhankelijk van het type abonnement en het moment dat je opzegt. Bij opzegging van elk type abonnement berekenen we de eerste twee jaar een retourvergoeding van €75. Bij een 2- en 6-jarig contract komt daar nog een opzegvergoeding bij, waarbij je 50% betaalt van de resterende termijnen. Neem voor vragen contact op met onze klantenservice op 088 424 4567 of via het contactformulier.

Krijg ik een nieuwe wasmachine/droger als die kapot is?

Als het apparaat niet meer te repareren valt, dan zullen wij deze omruilen voor een nieuw apparaat. Uiteraard moet het defect niet komen door verkeerd gebruik van het apparaat. Lees daarom altijd goed de gebruiksaanwijzing.

Nemen jullie mijn oude wasmachine/droger mee?

Uiteraard. Als je bij de bezorgafspraak even aangeeft dat we je oude apparaat mee moeten nemen zullen onze bezorgers dit doen. Het apparaat moet wel nog intact zijn en niet uit allerlei losse onderdelen bestaan.

Hoe lang loopt de garantie?

Zolang je abonnement loopt, heb je 100% garantie en service. Er zijn dus geen onverwachte kosten zoals voorrijkosten, materiaalkosten en uurloon.

Zijn er verborgen kosten, in geval van een reparatie?

Zolang je abonnement loopt, heb je 100% garantie en service. Je hebt hierdoor geen zorgen meer over aflopende garantie, voorrijkosten en materiaalkosten. Dit geldt natuurlijk niet als je niet zuinig bent op onze apparaten of het apparaat niet hebt gebruikt zoals in de handleiding beschreven.

Moet ik wel voorrijkosten en materiaalkosten betalen?

Indien het defect en/of de reparatie geen gebruikersfout is zijn de volledige kosten voor rekening van ons. Je hebt dus 100% garantie gedurende de looptijd van je abonnement. In geval van een gebruikersfout zullen wij per geval beoordelen wat de kosten zijn en of wij deze doorberekenen aan jou.

Mijn wasmachine/droger geeft een foutmelding, wat nu?

Pak de gebruiksaanwijzing erbij en check of de foutmelding hierin voorkomt, indien er een oplossing geboden wordt volg je de instructies op. Geen succes met de gebruiksaanwijzing? Wij staan voor je klaar. Neem contact met ons op via 088 424 4567 of via het contactformulier. Indien wij het defect niet telefonisch voor je kunnen oplossen streven wij ernaar om binnen 3 werkdagen langs te komen en je apparaat te repareren. Indien het apparaat niet meer te repareren is zullen wij het apparaat vervangen voor een nieuw apparaat en eventueel een pro rata deel van het maandbedrag terugbetalen.

Hoe kan ik de serviceafdeling bereiken?

Heb je een probleem of gewoon een vraag? Wij staan voor je klaar. Onze klantexperts zijn van maandag t/m zaterdag van 09.00u-17.00u bereikbaar op telefoonnummer: 088 424 4567. Je kunt ook contact met ons opnemen via het contactformulier wij reageren dan binnen 1 werkdag.

Mijn wasmachine/droger doet niks meer, wat nu?

Wellicht kun je het defect zelf oplossen door de gebruiksaanwijzing erbij te pakken en te kijken of het defect gemakkelijk zelf op te lossen is. Geen succes? Wij staan voor je klaar. Neem contact met ons op via 088 424 4567 of via het contactformulier. Wij streven ernaar om binnen 3 werkdagen langs te komen en je apparaat te repareren. Indien dit geen gebruikersfout is zijn de kosten uiteraard voor ons. Indien het apparaat niet meer te repareren is zullen wij het apparaat vervangen voor een nieuw apparaat en eventueel een pro rata deel van het maandbedrag terugbetalen.

Ik ga verhuizen en wil dit door BlueMovement laten doen.

Besteed je het verhuizen liever uit? Dan heeft BlueMovement een gratis verhuisservice speciaal voor iedereen met een abonnement die doorloopt tot minimaal 6 maanden na de verhuizing. Is dit niet het geval? Dan kunnen we je natuurlijk ook helpen met verhuizen. Dit kost 135 euro.

  1. Plan jouw verhuizing minimaal 3 weken van tevoren. Je regelt de verhuizing via onze klantenservice op 088 424 4567 of via het contactformulier met de volgende informatie: oude adres, nieuwe adres, voorkeur voor verhuisdatum en het telefoonnummer waar we je op kunnen bereiken.
  2. Binnen 3 werkdagen neemt de logistieke partner contact met je op om de datum en tijd van de verhuizing te bevestigen
  3. Op de verhuisdag zelf: sluit de watertoevoer af zodat het apparaat meteen vervoerd kan worden.
  4. Jouw wasmachine of droger wordt in jouw nieuwe huis geïnstalleerd, zodat je meteen weer kunt wassen of drogen.

Ik ga verhuizen en verhuis mijn wasmachine en/of droger zelf.

De meeste abonnees van BlueMovement verhuizen de wasmachine of droger zelf mee naar het nieuwe adres. Wil jij jouw BlueMovement apparaat zelf verhuizen? Volg dan deze stappen:

  1. Geef jouw nieuwe adres en verhuisdatum door aan BlueMovement. Dit kan via de klantenservice op 088 424 4567 of via het contactformulier.
  2. Verhuis jouw wasmachine of droger volgens de instructies bij “transporteren” in de gebruiksaanwijzing. Heb jij geen gebruiksaanwijzing? Neem dan contact met ons op, zodat we je een digitale versie kunnen sturen.
  3. Installeer het apparaat op jouw nieuwe adres volgens de instructies in de gebruiksaanwijzing.

Let op: de verhuizer is verantwoordelijk voor eventuele schade tijdens het verhuizen. Volg de instructies dus goed!

Zitten er ook accessoires bij de wasmachine/droger?

Het apparaat wordt geïnstalleerd en compleet afgeleverd. Je kunt dus direct aan de slag en je kleding wassen/drogen. Accessoires als een tussenstuk, wasmiddel doseringsbolletje of een lekbak worden niet meegeleverd. Indien je hier toch behoefte aan hebt kun je dit aanschaffen via onze online shop.

Ik ben mijn gebruiksaanwijzing kwijt, wat nu?

Dat is geen probleem. Je kunt altijd contact met ons opnemen voor een digitale gebruiksaanwijzing. Vraag hiernaar bij onze klantenservice 088 424 4567 of via het contactformulier.

Wordt er een tussenstuk meegeleverd, om wasmachine en droger te stapelen?

Omdat de wasmachines en drogers van Bosch erg stil zijn, is een tussenstuk niet nodig. Mocht je toch maximale stabiliteit willen, dan kun je een tussenstuk aanschaffen in onze online shop.

Zijn alle wasmachines/drogers van Bosch?

Ja alle huishoudelijke apparaten die wij verhuren via BlueMovement zijn van het merk Bosch en vallen onder BSH Huishoudapparaten B.V.

Hoe onderhoud ik de wasmachine en/of droger?

Voor zowel een wasmachine als een droger is het erg belangrijk dat je tussentijds alle (pluizen) filters schoonmaakt. Hierdoor blijft het apparaat optimaal functioneren. Door de schone filters blijft je was ook nog eens mooi en schoon. We adviseren om eens per maand een lege was te draaien op de hoogste temperatuur en om 1 keer per kwartaal de wasmachine te reinigen met ontkalkings- en reinigingsmiddel dat speciaal ontwikkeld is voor de wasmachines van Bosch.

Hoe weet ik het typenummer van mijn apparaat?

Het typenummer van je apparaat vind je terug in je eigen BlueMovement account en op het typeplaatje van het apparaat.

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op:

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 9u tot 17u op telefoonnummer:

088 424 4567