Icon / CheckCreated with Sketch.

Altijd een werkend apparaat

Icon / CheckCreated with Sketch.

Duurzame keuze

Icon / CheckCreated with Sketch.

Veilig shoppen

BlueMovement Logo
Hero image | Installateur helpt klant

Vragen? Wij hebben het antwoord!

Top 5 FAQ’s

Wat is de looptijd van een abonnement?

Dit ligt aan je abonnement. Je kunt kiezen voor een looptijd van minimaal; 3 maanden, 1 of 6 jaar.

Goed om te weten

Het is een doorlopend abonnement. Als de minimale contractduur voorbij is, is de opzegtermijn 1 maand.

Abonnementen worden stilzwijgend verlengd nadat de minimale contractduur voorbij is tot maximaal 6 jaar zonder tegenbericht van de klant.

Wil je je abonnement opzeggen voordat de minimale contractduur erop zit? Dat kan! Ontdek de voorwaarden.

Wordt er een borg gevraagd?

Ja. De hoogte van de borg verschilt per producttype. Voor grote producten betaal je € 37,50 borg, voor kleine producten zoals stofzuigers en keukenmachines betaal je € 20 borg. Je betaalt dit meteen tijdens het afsluiten van het abonnement via iDeal of creditcard. Dus voordat wij het product leveren.

De borg ontvang je na afloop van het abonnement uiteraard weer terug als het product in goede staat (schoon en werkend) bij je wordt opgehaald.

Heb je een 3 maanden- of 2-jarig abonnement afgesloten voor 25-06-2020 en zeg je binnen 2 jaar op? Dan betaal je een retourvergoeding van € 75. We verrekenen dit met de borg die je hebt betaald.

Wat zijn de voorwaarden van een 3 maanden abonnement?

  • Na 3 maanden loopt het abonnement automatisch door. Wil je een abonnement voor 6 maanden? Dan kies je een abonnement van 3 maanden die je laat doorlopen tot 6.
  • Opzeggen kan eenvoudig via MyBlueMovement als de minimale looptijd van het abonnement is verstreken.
  • Na de looptijd van 3 maanden is de opzegtermijn 1 maand. Let erop dat het abonnement pas stopt als het apparaat is opgehaald door onze leverancier.
  • Is de looptijd van het abonnement nog niet voorbij en wil je het abonnement opzeggen? Dat kan, check de voorwaarden.
  • Heb je je abonnement afgesloten voor 25-06-2020 en zeg je binnen 2 jaar op? Dan betaal je een retourvergoeding van € 75. We verrekenen dit met de borg die je hebt betaald.
  • Wij verhuizen het product dat je van ons gebruikt 1x per jaar kosteloos als het abonnement NA de verhuizing nog 6 maanden doorloopt. Ontdek meer over Verhuizen.
  • Je abonnement is altijd inclusief service, onderhoud en eventuele reparaties.

Heb je een vraag of opmerking? Neem contact met ons op.

Wat is de opzegtermijn van een abonnement?

Na het verstrijken van de looptijd van je BlueMovement abonnement is de opzegtermijn 1 maand. Het contract loopt af als het product bij je thuis is opgehaald. Onze logistieke partner plant hiervoor een afspraak in. Dit duurt enkele dagen. Houd hier rekening mee.

Is jouw contractduur nog niet verstreken? Dan kan het zijn dat je Opzeg- en/of Retourvergoeding moet betalen.

Is er een acceptatiebeleid?

Ja. Om ons financiële risico te beperken hanteren we een acceptatiebeleid, waarvan een kredietwaardigheidstoets onderdeel uitmaakt. De toets wordt uitgevoerd door extern handelsinformatiebureau Focum.

Corona

FAQ Category Icons | Virus
FAQ Category Icons | Virus

Onze aangepaste aanpak

Bezorgen en installeren jullie nog?

Ja, we bezorgen en installeren.

Vanwege de aangescherpte overheidsrichtlijnen rondom corona hebben wij onze aanpak iets aangepast. Om het apparaat veilig en correct te installeren hebben wij jouw hulp nodig.

Wij installeren alleen als:

  • Onze bezorger makkelijk bij de ruimte kan waar het apparaat komt te staan.
  • De plek waar het apparaat geïnstalleerd wordt schoon en opgeruimd is.
  • Jij ook 1,5 meter afstand houdt.
  • Er geen coronagerelateerde klachten zijn bij jou thuis.
  • Er 1 gezinslid onze bezorger binnenlaat .
  • Je tijdens het installeren in een andere ruimte (woonkamer/slaapkamer) wacht.
  • Andere gezinsleden bij aankomst en installatie in een andere ruimte (woonkamer/slaapkamer) wachten totdat de bezorger weer weg is.

Alvast bedankt voor je medewerking!

Check onze speciale pagina waarin we alle updates en richtlijnen vanwege corona delen.

Nemen jullie mijn oude apparaat nog mee?

Ja. Zorg er wel voor dat het oude apparaat schoon, droog en afgekoppeld klaar staat. Ook nemen we het verpakkingsmateriaal mee. Opgeruimd staat netjes!

Let op: als je een abonnement op wassen inclusief drogen hebt gekozen, nemen we alleen je oude wasmachine of je droger mee. Niet allebei. Omdat we meerdere producten in 1 rit vervoeren is het niet mogelijk om 2 losse apparaten mee te nemen.

Ik zit in quarantaine. Komen jullie langs om te bezorgen of voor service?

Wat vervelend! We duimen dat je snel weer beter bent. Nee, we komen dan niet langs. Niet omdat we je niet willen helpen, maar omdat we willen helpen de verspreiding te beperken en anderen zo te beschermen. We hopen je te horen via 088 – 424 45 67 of info@bluemovement.com zodra je beter bent! Dan plannen we zo snel mogelijk een afspraak in.

Wordt mijn apparaat later dan normaal geleverd door het coronavirus?

Nee. Je wordt binnen 2 dagen na het afsluiten van je abonnement gebeld om een bezorgafspraak te maken. Het apparaat wordt, afhankelijk van de gemaakte afspraak, binnen 2 - 4 werkdagen je voor deur geleverd.

Treffen jullie extra hygiënische maatregelen tijdens het bezorgen?

Uiteraard. Wij vinden hygiëne altijd belangrijk, maar in deze tijd heeft het onze hoogste prioriteit. Zo ontsmetten onze bezorgers hun handen, houden ze 1,5 meter afstand en vermijden ze fysiek contact. Ook ondertekenen zij, na akkoord van jou, zelf de vrachtbon en noteren ze in blokletters je voor- en achternaam.

Uiteraard volgen wij de richtlijnen van het RIVM.

Hebben jullie nog voldoende voorraad?

Nou en of. Je hoeft je geen zorgen te maken dat de wasmachine, droger of koelkast die je graag wilt hebben er niet meer is.

Ik heb een vraag naar aanleiding van het coronavirus die hier niet bij staat. Hoe kan ik jullie bereiken?

Better safe, than sorry! Je mag ons alles vragen. Wij zijn bereikbaar op verschillende manieren. Kies wat jij het prettigst vindt:

  • Telefonisch van maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur via 088 – 424 45 67
  • Per mail naar info@bluemovement.com
  • Via onze Facebook pagina

Abonnementen

FAQ Category Icons | Rocket
FAQ Category Icons | Rocket

Acties

Krijg ik korting als ik een abonnement op meerdere apparaten neem?

Nou en of! Als je minimaal 2 abonnementen tegelijk afsluit krijg je 50% korting op de eerste 3 maanden. Zo wordt het verduurzamen van je huishouden extra voordelig.

Goed om te weten

Deze kortingsactie geldt alleen voor:

  • Abonnementen met een looptijd van 1 of 6 jaar.
  • Abonnementen op koelkasten, vriezers, wasmachines, drogers, was-droogcombinaties en vaatwassers.

Ik heb al een abonnement. Kan ik ook 50% korting krijgen op een 2de of 3de abonnement?

Ja, dat kan zeker. Log in met je MyBlueMovement account, voeg een 2de of 3de abonnement toe en de korting wordt automatisch verrekend.

Goed om te weten

Deze kortingsactie geldt alleen voor:

  • Het 2de of 3de abonnement dat je afsluit.
  • De eerste 3 maanden.
  • Abonnementen met een looptijd van 1 of 6 jaar.
  • Abonnementen op koelkasten, vriezers, wasmachines, drogers, was-droogcombinaties en vaatwassers.

Hoe kan ik een vriend 1 maand korting cadeau geven?

Leuk dat je een vriend(in) wilt uitnodigen om ook een BlueMovement abonnement te nemen! En slim; want jullie krijgen allebei een maand gratis. Log in op je MyBlueMovement account, klik aan de linkerkant op 'Korting', ontdek hoe het werkt en de unieke code die je kunt delen met vrienden en familie.

Hoe werkt de 30-dagen-niet-goed-geld-terug garantie?

Heel simpel. De naam zegt het eigenlijk al:

Als je binnen 30 na ontvangst van het apparaat niet 100% tevreden bent kun je het abonnement kosteloos opzeggen. Daar doen we niet moeilijk over! Voorwaarde is wel dat het apparaat nog in uitstekende conditie is.

Je betaalt in dit geval geen Opzeg- of Retourvergoeding.

FAQ Category Icons | Pen
FAQ Category Icons | Pen

Afsluiten

Hoe sluit ik een abonnement af?

Dat kan hier op de website. Ga naar de sectie abonnementen, kies jouw abonnement naar keuze en druk vervolgens op ''kies abonnement''. In 5 eenvoudige stappen sluit je vervolgens het abonnement af. In de hoe werkt het sectie wordt het ook nog toegelicht.

Kan iedereen een abonnement afsluiten?

Ja, iedereen die 18 jaar of ouder is kan een abonnement bij ons afsluiten.

Krijg ik een BKR-registratie als ik een abonnement afsluit?

Nee. Het abonnement dat je bij ons afneemt is een vorm van operational lease en dus niet financial lease. Dit betekent dat wij de eigenaar blijven van het huishoudelijke apparaat dat bij jou in huis staat. Jij bent de gebruiker. Door deze abonnementsvorm krijg je geen BKR-registratie.

Is er een acceptatiebeleid?

Ja. Om ons financiële risico te beperken hanteren we een acceptatiebeleid, waarvan een kredietwaardigheidstoets onderdeel uitmaakt. De toets wordt uitgevoerd door extern handelsinformatiebureau Focum.

Moet ik extra informatie aanleveren als ik een abonnement neem?

Dat kan. Natuurlijk zijn we superblij als je bij ons een abonnement neemt! Helaas nemen sommige mensen een abonnement met het idee om onze service te misbruiken. Veiligheid vinden wij enorm belangrijk. Daarom checken we nieuwe aanmeldingen en voeren we extra veiligheidscontroles uit als we dit nodig vinden. We werken hierin samen met incassobureaus en de politie. Zo zorgen we ervoor dat iedereen volledig zorgeloos en veilig kan genieten van onze abonnementen en service.

Wordt er een borg gevraagd?

Ja. De hoogte van de borg verschilt per producttype. Voor grote producten betaal je € 37,50 borg, voor kleine producten zoals stofzuigers en keukenmachines betaal je € 20 borg. Je betaalt dit meteen tijdens het afsluiten van het abonnement via iDeal of creditcard. Dus voordat wij het product leveren.

De borg ontvang je na afloop van het abonnement uiteraard weer terug als het product in goede staat (schoon en werkend) bij je wordt opgehaald.

Heb je een 3 maanden- of 2-jarig abonnement afgesloten voor 25-06-2020 en zeg je binnen 2 jaar op? Dan betaal je een retourvergoeding van € 75. We verrekenen dit met de borg die je hebt betaald.

Waarom is mijn bestelling geweigerd?

Wat vervelend! Dit kan te maken hebben met ons acceptatiebeleid. Er wordt een externe kredietwaardigheidstoets uitgevoerd. Op basis van het acceptatiebeleid kan besloten worden om iemand niet te accepteren.

Wil je het resultaat van de kredietwaardigheidstoets bekijken of bezwaar maken? Neem contact op met Focum, het bedrijf dat de kredietwaardigheidstoets uitvoerd.

Focum

t.a.v. afdeling inzageverzoeken

Postbus 60214

1320 AG Almere

Telefoonnummer: 088 - 730 65 55

E-mailadres: inzage@focum.nl

Wij hebben geen inzicht in het resultaat van de kredietwaardigheidstoets.

Wie voert de kredietwaardigheidstoets uit?

Focum, een extern handelsinformatiebureau, voert de kredietwaardigheidstoets uit. Een belangrijk deel van de kredietinformatie die Focum verwerkt, betreft persoonsgegevens. Hier is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) op van toepassing. Focum werkt strikt met de bepalingen uit de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Focum heeft al zijn verwerkingen aangemeld bij de autoriteit Persoonsgegevens. Daarnaast is Focum lid van de Nederlandse Vereniging van Handelsinformatiebureaus (NVH) en werkt volgens de gedragscode van NVH.

Hoe werkt de kredietwaardigheidstoets?

Voor het bepalen van het betalingsrisico, worden verschillende gegevens gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan informatie van incassobureaus, informatie over schuldsanering, of eigen informatie. De informatie kan betrekking hebben op een persoon, maar ook op een adres. De kredietwaardigheidstoets is onderdeel van ons acceptatiebeleid. Wanneer de toets een negatief resultaat geeft, sluiten we geen abonnement af met de betreffende persoon of op het betreffende adres.

Ik heb mij bedacht en wil het abonnement annuleren. Kan dit?

Ja, dat kan. Je kunt het abonnement binnen de eerste 30 dagen na levering kosteloos opzeggen. Annuleer je het abonnement op een later moment dan kan het zijn dat je Opzeg- en/of Retourvergoeding moet betalen.

Betalen

Wat kost een abonnement?

Dat verschilt per abonnement. Je kunt kiezen uit 3 soorten abonnementen; Basic, Comfort en Premium. Waarbij Basic het voordeligst is. Check de abonnementen om de meest up-to-date abonnementskosten te zien. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Hoe betaal ik de borg en het abonnement?

De borg betaal je direct bij het afsluiten van het abonnement via iDeal of creditcard.

De maandelijkse kosten betaal je per automatische incasso of creditcard. Bij het afsluiten van je BlueMovement abonnement machtig je BSH Huishoudapparaten B.V. om elke maand middels een automatische incasso of creditcard van jouw opgegeven rekening de abonnementskosten af te schrijven. De eerste afschrijving is minder indien je het product later in de maand geleverd hebt gekregen en betaal je pas enkele dagen na aflevering.

Kan ik handmatig betalen?

Nee. Handmatige betalingen worden automatisch teruggeboekt. Je betaalt maandelijks via automatische incasso. Handig, hoef jij er niet aan te denken.

Wanneer worden de abonnementskosten afgeschreven?

De 1ste incasso wordt binnen 5 dagen na bezorging afgeschreven. Daarna worden de abonnementskosten altijd in de eerste week van een nieuwe maand geïncasseerd. Heb je liever een ander moment? Regel het samen met onze customer hero's.

Wat gebeurt er als mijn betaling mislukt?

Geen zorgen! We komen niet meteen je apparaat ophalen. Als je betaling niet is gelukt ontvang je een mail met een betaallink die 7 dagen geldig is. Heb je na 4 dagen nog niet betaald? Dan sturen we je een herinnering. Heb je na 7 dagen nog niet betaald? Dan wordt de factuur aan het einde van de maand automatisch naar het incassobureau gestuurd. Zij sturen je dan een nieuwe link waarmee je veilig kunt betalen. Het is helaas niet mogelijk om vanuit BlueMovement zelf een nieuwe link te sturen wanneer deze is verlopen.

FAQ Category Icons | Certificate
FAQ Category Icons | Certificate

Contractovername

Ik wil het abonnement van BlueMovement graag overnemen. Hoe regel ik dit?

Leuk om te lezen! Dit is alleen mogelijk als jij op het adres blijft wonen van de huidige BlueMovement abonnee. Je regelt de overname samen met degene waarvan je het contract wilt overnemen in 3 simpele stappen:

  1. De huidige abonnee logt in op MyBlueMovement en klikt hier op 'overdragen' om de overname te starten.
  2. Jij bevestigt de contractovername via e-mail.
  3. Wij zetten het abonnement over.

Wij zorgen ervoor dat het abonnement op jouw naam staat, de abonnementsgelden hetzelfde blijven en de borg teruggestort wordt.

Ik wil het BlueMovement abonnement overdragen. Hoe regel ik dit?

Ah jammer dat je weggaat! Maar leuk om te lezen dat je het wilt overdragen. Dit is alleen mogelijk als de nieuwe abonnee op het adres blijft wonen waarvoor je het abonnement hebt afgesloten. Je regelt de overname samen met degene die het wilt overnemen in 3 simpele stappen:

  1. Log in op MyBlueMovement en klik op 'overdragen' om de overdrage te starten.
  2. De nieuwe abonnee bevestigt de contractovername via e-mail.
  3. Wij zetten het abonnement over.

Wij zorgen ervoor dat het abonnement op wordt overgedragen, de abonnementsgelden hetzelfde blijven en de borg teruggestort wordt.

FAQ Category Icons | Circled X
FAQ Category Icons | Circled X

Opzeggen

Krijg ik geld terug als ik halverwege de maand opzeg?

Als de minimale looptijd van je abonnement voorbij is geldt er een opzegtermijn van 1 maand. Abonnementskosten worden per 14 dagen berekend en het kan dus zijn dat je geld terugkrijgt.

Wat is de opzegtermijn van een abonnement?

Na het verstrijken van de looptijd van je BlueMovement abonnement is de opzegtermijn 1 maand. Het contract loopt af als het product bij je thuis is opgehaald. Onze logistieke partner plant hiervoor een afspraak in. Dit duurt enkele dagen. Houd hier rekening mee.

Is jouw contractduur nog niet verstreken? Dan kan het zijn dat je Opzeg- en/of Retourvergoeding moet betalen.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Via je MyBlueMovement account zeg je gemakkelijk je abonnement op. Klik op de knop ''abonnement opzeggen''en bevestig vervolgens dat je de overeenkomst met BlueMovement wilt beëindigen.

Kun je niet inloggen? Neem dan hier contact met ons op.

Ik wil mijn abonnement opzeggen, maar de minimale looptijd is nog niet voorbij. Kan dit?

Ja, dat kan. Houd er rekening dat je dan Opzeg- en/of Retourvergoeding moet betalen.

Ik wil 1 van mijn 2 abonnementen opzeggen?

Heb je twee abonnementen, dan is het geen probleem om één van de abonnementen op te zeggen. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als wanneer je één abonnement hebt en deze wilt opzeggen. Indien je dit wilt, zeg je het abonnement dat je niet meer wilt op via MyBlueMovement.

Wat is Opzegvergoeding?

Een opzegvergoeding is een bedrag dat je betaalt als je het abonnement opzegt voordat de contractperiode is afgelopen.

Zo werkt het

Voor een abonnement van 3 maanden en 1 jaar betaal je het volledige resterende bedrag van de abonnementskosten als je niet binnen de eerste 30 dagen opzegt. Bijvoorbeeld; je hebt een 3 maanden abonnement, maar zegt na 2 maanden op. Dan betaal je de resterende maand volledig.

Voor 6-jarige abonnementen betaal je een opzegvergoeding van 50% van de abonnementskosten over de resterende termijnen van de duur van jouw abonnement. Tenzij je binnen de eerste 30 dagen opzegt.

Vragen hierover? Neem contact met ons op.

FAQ Category Icons | Package
FAQ Category Icons | Package

Retourneren

Moet ik iets betalen bij retourneren?

Dit ligt aan je abonnement en aan het moment dat je opzegt. Afhankelijk hiervan betaal je een Opzeg- en/of Retourvergoeding.

Wat is Retourvergoeding?

Een retourvergoeding is een bedrag dat je betaalt als je het product retourneert dat je van ons in gebruik hebt. De hoogte hiervan is gelijk aan de betaalde borg. We gebruiken dit geld om jouw product op te halen en te refurbishen.

Wanneer betaal je de retourvergoeding?

  • Als je een 3 maanden- of 2-jarig abonnement hebt afgesloten voor 25-06-2020 en je zegt binnen 2 jaar op. We verrekenen dit met de borg die je hebt betaald.
  • Je niet binnen 30 dagen na levering van het product opzegt.
  • Als het product niet geleverd kan worden omdat je hoger dan de 4de verdieping woont en er geen lift aanwezig is of omdat het product niet door de deuren past.
  • Als je binnen 24 uur voor de bezorging van het abonnement annuleert.

Vragen hierover? Neem contact met ons op.

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het apparaat van het afgesloten abonnement fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wenst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het Modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing dat je de overeenkomst wenst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de apparaten hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de apparaten hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de apparaten onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit om de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de apparaten terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de apparaten komen voor jouw rekening. Als wij het apparaat weer bij jou op moeten halen brengen wij een retourvergoeding van € 75 in rekening. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de apparaten die het gevolg is van het gebruik van de apparaten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de apparaten vast te stellen. Tevens ben je gehouden de eventuele abonnementskosten te betalen tot het moment van ontbinden.

Retouradres BSH Huishoudapparaten B.V. Taurusavenue 36 2132 LS Hoofddorp

FAQ Category Icons | Truck
FAQ Category Icons | Truck

Verhuizen

Ik ga verhuizen en wil dit door BlueMovement laten doen.

Besteed je het verhuizen liever uit? Dan heeft BlueMovement een gratis verhuisservice speciaal voor iedereen met een abonnement dat doorloopt tot minimaal 6 maanden na de verhuizing. Is dit niet het geval? Dan kunnen we je natuurlijk ook helpen met verhuizen. Dit kost €135,-.

Regel jouw verhuizing met onze verhuisplanner. (p.s. je moet hiervoor inloggen op jouw MyBlueMovement omgeving)

  1. Plan jouw verhuizing minimaal 3 weken van tevoren.
  2. Binnen 3 werkdagen neemt de logistieke partner contact met je op om de datum en tijd van de verhuizing te bevestigen
  3. Gaat het om een wasmachine? Sluit de watertoevoer af zodat het apparaat meteen vervoerd kan worden.
  4. Jouw huishoudapparaat wordt voor de deur van je nieuwe huis bezorgd.

Ik ga verhuizen en verhuis mijn wasmachine en/of droger zelf.

De meeste abonnees van BlueMovement verhuizen het apparaat zelf naar het nieuwe adres. Wil jij jouw BlueMovement apparaat zelf verhuizen? Volg dan deze stappen:

  1. Geef jouw nieuwe adres en verhuisdatum door aan BlueMovement. Dit kan via de klantenservice op 088 424 4567 of via het contactformulier.
  2. Verhuis jouw apparaat volgens de instructies bij “transporteren” in de gebruiksaanwijzing. Heb jij geen gebruiksaanwijzing? Neem dan contact met ons op, zodat we je een digitale versie kunnen sturen.
  3. Installeer het apparaat op jouw nieuwe adres volgens de instructies in de gebruiksaanwijzing.

Let op: de verhuizer is verantwoordelijk voor eventuele schade tijdens het verhuizen. Volg de instructies dus goed!

Wat gebeurt er met mijn abonnement als ik verhuis?

Dit is geen probleem. De meeste BlueMovement klanten verhuizen hun apparaat zelf. Lees hiervoor de gebruiksaanwijzing van het apparaat goed! BlueMovement kan het apparaat ook voor jou verhuizen. Dit is zelfs één keer per jaar gratis als het abonnement na de verhuizing nog 6 maanden doorloopt. Regel de verhuizing door BlueMovement hier, of geef jouw adreswijziging door via het contact.

FAQ Category Icons | Stamp
FAQ Category Icons | Stamp

Voorwaarden

Wat is de looptijd van een abonnement?

Dit ligt aan je abonnement. Je kunt kiezen voor een looptijd van minimaal; 3 maanden, 1 of 6 jaar.

Goed om te weten

Het is een doorlopend abonnement. Als de minimale contractduur voorbij is, is de opzegtermijn 1 maand.

Abonnementen worden stilzwijgend verlengd nadat de minimale contractduur voorbij is tot maximaal 6 jaar zonder tegenbericht van de klant.

Wil je je abonnement opzeggen voordat de minimale contractduur erop zit? Dat kan! Ontdek de voorwaarden.

Wat zijn de voorwaarden van een 3 maanden abonnement?

  • Na 3 maanden loopt het abonnement automatisch door. Wil je een abonnement voor 6 maanden? Dan kies je een abonnement van 3 maanden die je laat doorlopen tot 6.
  • Opzeggen kan eenvoudig via MyBlueMovement als de minimale looptijd van het abonnement is verstreken.
  • Na de looptijd van 3 maanden is de opzegtermijn 1 maand. Let erop dat het abonnement pas stopt als het apparaat is opgehaald door onze leverancier.
  • Is de looptijd van het abonnement nog niet voorbij en wil je het abonnement opzeggen? Dat kan, check de voorwaarden.
  • Heb je je abonnement afgesloten voor 25-06-2020 en zeg je binnen 2 jaar op? Dan betaal je een retourvergoeding van € 75. We verrekenen dit met de borg die je hebt betaald.
  • Wij verhuizen het product dat je van ons gebruikt 1x per jaar kosteloos als het abonnement NA de verhuizing nog 6 maanden doorloopt. Ontdek meer over Verhuizen.
  • Je abonnement is altijd inclusief service, onderhoud en eventuele reparaties.

Heb je een vraag of opmerking? Neem contact met ons op.

Wat zijn de voorwaarden van een 1-jarig abonnement?

  • Na 1 jaar loopt het abonnement automatisch door. Wil je een abonnement voor 1,5 jaar? Dan kies je een abonnement van 1 jaar die je laat doorlopen tot 1,5 jaar.
  • Opzeggen kan eenvoudig via MyBlueMovement als de minimale looptijd van het abonnement is verstreken.
  • Na de looptijd van 1 jaar is de opzegtermijn 1 maand. Let erop dat het abonnement pas stopt als het apparaat is opgehaald door onze leverancier.
  • Is de looptijd van het abonnement nog niet voorbij en wil je het abonnement opzeggen? Dat kan, check de voorwaarden.
  • Wij verhuizen het product dat je van ons gebruikt 1x per jaar kosteloos als het abonnement NA de verhuizing nog 6 maanden doorloopt. Ontdek meer over Verhuizen.
  • Je abonnement is altijd inclusief service, onderhoud en eventuele reparaties.

Heb je een vraag of opmerking? Neem contact met ons op.

Wat zijn de voorwaarden van een 6-jarig abonnement?

  • Het abonnement loopt na 6 jaar af.
  • Als het abonnement is afgelopen nemen we contact met je op om te kijken of je het wilt verlengen. Bij het nieuwe abonnement hoort een nieuw apparaat (kan ook gerefurbisht zijn).
  • We plannen een afspraak om het apparaat op te halen. Het apparaat wordt opgeknapt (gerefurbisht) of gerecycled.
  • Is de looptijd van het abonnement nog niet voorbij en wil je het abonnement opzeggen? Dat kan, check de voorwaarden.
  • Wij verhuizen het product dat je van ons gebruikt 1x per jaar kosteloos als het abonnement NA de verhuizing nog 6 maanden doorloopt. Ontdek meer over Verhuizen.
  • Je abonnement is altijd inclusief service, onderhoud en eventuele reparaties.

Heb je een vraag of opmerking? Neem contact met ons op.

Wat gebeurt er als mijn abonnement afloopt?

Dan kies jij of je het verlengt. Als de minimale looptijd van je abonnement erop zit is de opzegtermijn 1 maand. Je zegt op via MyBlueMovement. Let erop dat het abonnement pas stopt, als het apparaat is opgehaald door onze leverancier.

Goed om te weten:

  • Abonnementen worden stilzwijgend verlengd nadat de minimale contractduur voorbij is tot maximaal 6 jaar zonder tegenbericht van de klant.
  • Heb je een 3 maanden- of 2-jarig abonnement afgesloten voor 25-06-2020 en zeg je binnen 2 jaar op? Dan betaal je een retourvergoeding van € 75. We verrekenen dit met de borg die je hebt betaald.

Wil je je abonnement opzeggen voordat de minimale contractduur erop zit? Dat kan! Check de voorwaarden.

Heb je een vraag of opmerking? Neem contact met ons op. Wij staan voor je klaar!

Mag ik het apparaat ook commercieel gebruiken?

Het is niet toegestaan om een apparaat commercieel en/of zakelijk te gebruiken. Het apparaat mag alleen gebruikt worden in (eigen) huiselijke kring. Het apparaat mag niet verhuurd worden, en mag ook niet gebruikt worden in bijvoorbeeld een winkel of horeca-zaak. Voor huisbazen die op zoek zijn naar duurzame huishoudapparaten zijn er uitzonderingen, neem hiervoor contact met ons op bij onze klantenservice 088 424 4567 of via het contactformulier. Wij gaan er verder vanuit dat je goed voor de apparaten bij het BlueMovement abonnement zorgt, je aan de instructies en handleiding houdt en dat je het apparaat gebruikt waarvoor het bedoeld is.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

De toelichting op de algemene voorwaarden vind je hier.

FAQ Category Icons | Bulb
FAQ Category Icons | Bulb

Overig

Waarom een abonnement?

Omdat je meer krijgt dan enkel een huishoudelijk apparaat. Als je een wasmachine, koelkast of droger koopt betaal je in 1x een hoog bedrag en ben je eigenaar. Dit betekent onder andere dat je zelf onderhoud en reparaties moet regelen. Via onze abonnementen zorgen we, naast het apparaat, voor een stukje rust.

Wat zijn de voordelen van een abonnement bij BlueMovement?

  • Gratis bezorging en installatie
  • Snelle service
  • Wij regelen eventuele reparaties
  • Een hoogwaardig en duurzaam huishoudelijk apparaat van Bosch

Met andere woorden: je hebt altijd een werkend apparaat van Bosch-kwaliteit.

Goed voor het milieu, goed voor je portemonnee en goed voor je innerlijke rust.

Kan ik het apparaat kopen van jullie?

Nee. Je least het apparaat van ons. Dit betekent dat wij eigenaar blijven. Hier profiteer jij weer van omdat wij als eigenaar ervoor zorgen dat jij altijd een werkend apparaat hebt.

Service

FAQ Category Icons | Truck
FAQ Category Icons | Truck

Bezorging

Wanneer wordt mijn product bezorgd?

Dit ligt aan de grootte van het product.

Voor alle grote producten die door ons geïnstalleerd worden, wordt een bezorgafspraak gemaakt. Natuurlijk wanneer het jou het beste uitkomt! Onze logistieke partner Vonk neemt binnen 1 werkdag contact met je op om een afspraak in te plannen.

Voor alle kleine producten die via de pakketpost van PostNL worden verstuurd geldt dat je dit binnen zo’n 3-4 werkdagen na bestelling kunt verwachten. Zodra het product is verzonden ontvang je een track & trace e-mail. De bezorger zet het pakketje voor de deur neer en wacht tot je opendoet. Zo wordt er geen lichamelijk contact gemaakt. 100% coronaproof! Ben je niet thuis? Geen probleem. Check wat je dan moet doen.

Moet ik thuis zijn als het product wordt bezorgd?

Voor grote apparaten zoals wasmachines en koelkasten wel. Je neemt het product zelf aan en tekent er ook voor. Zorg dat je je legitimatie bij de hand hebt. Onze bezorger vraagt hierom.

Voor kleine producten, zoals keukenmachines en stofzuigers, die met de pakketpost worden verstuurd hoef je niet per se thuis te zijn. Als je niet thuis bent wordt het naar een pakketpunt bij jou in de buurt gebracht. Let op: alleen jij kunt het pakket ophalen. Neem je legitimatie mee, hier wordt om gevraagd.

Zijn er bezorgingsbeperkingen?

Ja. Niet veel hoor! Bij een traplevering bezorgen wij tot en met 4 hoog. Hierna dient er een lift aanwezig te zijn. En als je op de Waddeneilanden woont lukt het ons niet om je product binnen 3 werkdagen te bezorgen.

Dit geldt alleen voor grote producten die wij voor je installeren. De kleine producten zoals stofzuigers versturen we via de pakketpost.

Is de bezorging gratis?

Ja, als we voor de eerste keer bij je voor de deur staan om je product af te leveren rekenen we geen kosten. Dit geldt ook voor de 2de keer, mocht je per ongeluk de 1ste bezorgafspraak vergeten zijn of de bel niet hebben gehoord. Staan we de 2de keer weer voor een dichte deur dan brengen we voor ons 3de ritje € 70 in rekening.

Dit geldt alleen voor grote producten die wij voor je installeren. De kleine producten zoals stofzuigers versturen we via de pakketpost. Dit is altijd gratis.

FAQ Category Icons | Shield
FAQ Category Icons | Shield

Garantie

Hoe lang loopt de garantie?

Zolang je abonnement loopt heb jij altijd een werkend product. Daar zorgen wij voor. Er zijn dus geen onverwachte kosten zoals voorrijkosten, materiaalkosten en uurloon.

Krijg ik een nieuwe als mijn huidige product kapot is?

Als het product niet meer te repareren valt, dan zullen wij deze omruilen voor een nieuwe. Uiteraard moet het defect niet komen door verkeerd gebruik van het product. Lees daarom altijd goed de gebruiksaanwijzing.

FAQ Category Icons | Plug-in
FAQ Category Icons | Plug-in

Installatie

Installeren jullie het apparaat?

Ja! Vanwege de aangescherpte overheidsrichtlijnen rondom corona hebben wij onze aanpak iets aangepast. Om het apparaat veilig en correct te installeren hebben wij jouw hulp nodig.

Wij installeren alleen als:

  • Onze bezorger makkelijk bij de ruimte kan waar het apparaat komt te staan.
  • De plek waar het apparaat geïnstalleerd wordt schoon en opgeruimd is.
  • Jij ook 1,5 meter afstand houdt.
  • Er geen coronagerelateerde klachten zijn bij jou thuis.
  • Er 1 gezinslid onze bezorger binnenlaat .
  • Je tijdens het installeren in een andere ruimte (woonkamer/slaapkamer) wacht.
  • Andere gezinsleden bij aankomst en installatie in een andere ruimte (woonkamer/slaapkamer) wachten totdat de bezorger weer weg is.

Alvast bedankt voor je medewerking!

Check onze speciale pagina waarin we alle updates en richtlijnen vanwege corona delen.

Dit geldt alleen voor grote producten die wij voor je installeren. De kleine producten zoals stofzuigers versturen we via de pakketpost. De bezorger zet het pakketje voor de deur neer en wacht tot je opendoet. Zo wordt er geen lichamelijk contact gemaakt. 100% coronaproof!

FAQ Category Icons | Tools
FAQ Category Icons | Tools

Storing

Het apparaat doet niks meer, wat nu?

Wellicht kun je het defect zelf oplossen door de gebruiksaanwijzing erbij te pakken en te kijken of het defect gemakkelijk zelf op te lossen is. Geen succes? Wij staan voor je klaar. Neem contact met ons op via 088 424 4567 of via het contactformulier. Allereerst proberen wij samen met jou het defect op te lossen (op afstand). Lukt dit niet? Dan streven wij ernaar om binnen 3 werkdagen langs te komen en je apparaat te repareren. Indien dit geen gebruikersfout is zijn de kosten uiteraard voor ons. Indien het apparaat niet meer te repareren is zullen wij het apparaat vervangen voor een nieuw apparaat en eventueel een pro rata deel van het maandbedrag terugbetalen.

Mijn product geeft een foutmelding. Wat nu?

Kijk eerst in de gebruiksaanwijzing. Grote kans dat de oplossing hierin staat. Kom je er niet uit? Neem contact met ons op! Wij staan voor je klaar.

FAQ Category Icons | Smile
FAQ Category Icons | Smile

Meer service

Nemen jullie mijn oude apparaat mee?

Jazeker! Wij geven je oude apparaat graag een nieuw leven. Zorg er wel voor dat het oude apparaat schoon, droog en afgekoppeld klaar staat. Ook is het belangrijk dat het apparaat intact is. Losse onderdelen nemen wij niet mee. Geef bij het maken van de bezorgafspraak aan dat we je oude apparaat mee mogen nemen, dan komt het goed.

Let op: als je een abonnement op wassen inclusief drogen hebt gekozen, nemen we alleen je oude wasmachine of je droger mee. Niet allebei. Omdat we meerdere producten in 1 rit vervoeren is het niet mogelijk om 2 losse apparaten mee te nemen.

Dit geldt alleen voor grote producten die wij voor je installeren. De kleine producten zoals stofzuigers versturen we via de pakketpost. We komen niet apart je oude apparaat ophalen. Je kunt je oude apparaat naar de milieustraat brengen of naar een inleverbak van Wecycle. Check deze pagina om te ontdekken waar je wat heenbrengt.

Wat doen jullie met mijn oude apparaat?

Dat geven wij een tweede leven. Nadat we het oude apparaat bij je hebben opgehaald brengen wij het naar onze partner Coolrec. Zij voeren het recycleproces uit. Zo wordt een deel gebruikt voor energieopwekking. Ook wordt er een deel omgetoverd tot nieuw materiaal zoals grondstof voor een 3d printer. Meer weten? Ontdek alle stappen in het recycleproces.

Hoe kan ik de serviceafdeling bereiken?

Heb je een probleem of gewoon een vraag? Wij staan voor je klaar. Onze klantexperts zijn van maandag t/m zaterdag van 09.00u-17.00u bereikbaar op telefoonnummer: 088 424 4567. Je kunt ook contact met ons opnemen via het contactformulier wij reageren dan binnen 1 werkdag.

Moet ik wel voorrijkosten en materiaalkosten betalen?

Indien het defect en/of de reparatie geen gebruikersfout is zijn de volledige kosten voor rekening van ons. Je hebt dus 100% garantie gedurende de looptijd van je abonnement. In geval van een gebruikersfout zullen wij per geval beoordelen wat de kosten zijn en of wij deze doorberekenen aan jou.

Zijn er verborgen kosten, in geval van een reparatie?

Zolang je abonnement loopt, heb je 100% garantie en service. Je hebt hierdoor geen zorgen meer over aflopende garantie, voorrijkosten en materiaalkosten. Dit geldt natuurlijk niet als je niet zuinig bent op onze apparaten of het apparaat niet hebt gebruikt zoals in de handleiding beschreven. Voordat onze Bosch monteur langskomt, zullen we altijd eerst bekijken of het op afstand (en met hulp van jou) opgelost kan worden.

Ik heb het product kapot gemaakt. Wat nu?

Wat vervelend! Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar een passende oplossing. Tip: Lees vooraf altijd goed de gebruiksaanwijziging door.

Wat is de klachtenprocedure?

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie.

Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (https://www.sgc.nl/).

Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Producten

FAQ Category Icons | Newspaper
FAQ Category Icons | Newspaper

Algemene productinfo

Hoe garanderen jullie de kwaliteit van de refurbished apparaten?

Onze refurbished apparaten zijn grondig gecheckt en schoongemaakt door Bosch professionals. Kapotte onderdelen zijn vervangen en het apparaat is klaar voor een tweede leven. Benieuwd hoe ons refurbish proces eruitziet? Ontdek het in deze blogpost.

Goed om te weten:

Het refurbished apparaat dat je krijgt kan er anders uitzien dan het apparaat dat je op de foto's ziet. Het uiterlijk kan dus verschillen, maar de specificaties en de functies komen overeen met de productomschrijving.

Kortom; met een refurbished apparaat haal je hoge kwaliteit in huis voor een aantrekkelijke prijs.

Hoe weet ik het typenummer van mijn apparaat?

Het typenummer van je apparaat vind je terug in je eigen BlueMovement account en op het typeplaatje van het apparaat.

Ik ben mijn gebruiksaanwijzing kwijt, wat nu?

Dat is geen probleem. Je kunt altijd contact met ons opnemen voor een digitale gebruiksaanwijzing. Vraag hiernaar bij onze klantenservice 088 424 4567 of via het contactformulier.

Zijn al jullie producten van Bosch?

Ja. Alle producten zijn van Bosch. Zo weet jij zeker dat je topkwaliteit in huis haalt.

Klopt het dat er een nieuw energielabel komt? En wat verandert er?

Dat klopt, vanaf 1 maart 2021 krijgen wasmachines, was-droogcombinaties, vaatwassers, koelkasten (koel-vriescombinaties) en vriezers een aangepast energielabel.

Omdat er nieuwe manieren worden gebruikt om het stroomverbruik te meten helpt dit nieuwe label je beter dan het huidige label om een duurzame keuze te maken.

Het nieuwe energielabel wordt voor deze datum al op de producten geplaatst.

Belangrijkste algemene veranderingen:

  • De + tekens achter de letters bestaan straks niet meer (bijv. A+, A++ etc.).
  • De nieuwe indeling wordt A t/m G.
  • Er komt een QR-code op het energielabel te staan. Via deze code kun je meer informatie lezen over het product.

Bekijk de belangrijkste veranderingen per product:

FAQ Category Icons | Fridge
FAQ Category Icons | Fridge

Koelkasten

Waarom sluit de monteur de koelkast niet meteen aan?

Alle apparaten bij BlueMovement worden door onze logistieke partner vervoerd. Omdat zij dagelijks veel bezorgen, kan de koelkast een tijd in de vrachtauto staan voordat deze bij je wordt afgeleverd. Het vervoeren van het apparaat kan ervoor zorgen dat de koelvloeistof in de koelkast heen en weer wordt geschud.

Het is belangrijk dat deze vloeistof weer geheel rustig is alvorens de koelkast wordt aangesloten. Wacht minstens 1 uur voordat je de koelkast aansluit.

In welke staat moet ik mijn koelkast weer opleveren?

Wanneer je het contract wilt opzeggen, moet je de koelkast schoon en leeg opleveren. Dit is zowel hygiënisch als noodzakelijk voor onze logistieke partner die de apparaten weer terug naar het refurbishmentcenter brengt om ze te op te knappen.

Kan de koelkast in mijn keuken worden ingebouwd?

Op dit moment hebben wij alleen abonnementen voor vrijstaande koelkasten. Vrijstaande koelkasten staan op zichzelf en worden dus niet achter een keukenkast ingebouwd. Dit is overigens niet erg, wat deze koelkasten hebben mooie, strakke zijkanten. Voor een vrijstaande koelkast heb je minimaal minimaal 60 cm vrije ruimte nodig.

Zit er een vriezer in de koelkast?

Nou en of! Al onze koelkasten zijn koelvriescombinaties. Koelen doe je boven, vriezen doe je onder. Lekker overzichtelijk!

Mijn koelkast laat een errorcode zien, wat nu?

No worries! Neem contact met ons op. Dan plannen we een afspraak met een monteur voor je in.

Wat verandert er op het nieuwe energielabel?

De belangrijkste verandering op het nieuwe energielabel voor koelkasten is:

  • De testnorm is uitgebreid. De energieklasse op het nieuwe label is gebaseerd op het type apparaat, de werking, de kamertemperatuur en het aantal en de grootte van de vakken.

Het nieuwe label ziet er zo uit:

FAQ | Products | Fridges and freezers | new energylabel

Uitleg per onderdeel:

  1. QR-code
  2. Energie-efficiëntieklasse
  3. Energieverbruik in kWh/jaar (gemeten onder nieuwe standaard omstandigheden)
  4. Totale inhoud van alle vriescompartimenten (in liters)
  5. Totale inhoud van alle koelcompartimenten (in liters)
  6. Geluidsniveau in dB en geluidsniveauklasse
FAQ Category Icons | Freezer
FAQ Category Icons | Freezer

Vriezers

Wat verandert er op het nieuwe energielabel?

De belangrijkste verandering op het nieuwe energielabel voor vriezers is:

  • De testnorm is uitgebreid. De energieklasse op het nieuwe label is gebaseerd op het type apparaat, de werking, de kamertemperatuur en het aantal en de grootte van de vakken.

Het nieuwe label ziet er zo uit:

FAQ | Products | Fridges and freezers | new energylabel

Uitleg per onderdeel:

  1. QR-code
  2. Energie-efficiëntieklasse
  3. Energieverbruik in kWh/jaar (gemeten onder nieuwe standaard omstandigheden)
  4. Totale inhoud van alle vriescompartimenten (in liters)
  5. Totale inhoud van alle koelcompartimenten (in liters, indien aanwezig)
  6. Geluidsniveau in dB en geluidsniveauklasse
FAQ Category Icons | Washing machine
FAQ Category Icons | Washing machine

Wasmachines

Wordt er een tussenstuk meegeleverd, om wasmachine en droger te stapelen?

Ja. Handig he? Je kunt tijdens het bestelproces aangeven dat je dit tussenstuk mee geleverd wilt hebben. Wij denken graag met je mee :).

Wat kan ik doen om de wasmachine schoon te houden?

Je abonnement is inclusief onderhoud, maar het is wel handig als jij het tussentijds een beetje bijhoudt. Dit doe je door de filters schoon te maken. Hierdoor functioneert je wasmachine optimaal en blijft je kleding mooi. Ook kun je eens per maand de wasmachine zonder wasgoed draaien op de hoogste temperatuur. Meer tips? Check onze blog.

Wat verandert er op het nieuwe energielabel?

De belangrijkste veranderingen op het nieuwe energielabel voor wasmachines zijn:

  • Op het nieuwe energielabel is het energieverbruik gebaseerd op 100 wasbeurten per jaar. Op het huidige label is dit 220.
  • Er komt een nieuw onderdeel op het label: ‘Eco 40-60 programma’. Hiermee wordt de meest efficiënte duur aangegeven op basis van energie- en waterverbruik.

Het nieuwe label ziet er zo uit:

FAQ |

Uitleg per onderdeel:

  1. QR-code
  2. Energie-efficiëntieklasse*
  3. Gewogen energieverbruik in kWh/100 wascycli (met Eco 40-60 programma)*
  4. Maximale laadcapaciteit
  5. Duur van het ‘Eco 40-60’ programma
  6. Gewogen waterverbruik in liter/wascycli (met Eco 40-60 programma)*
  7. Centrifuge-efficiëntieklasse*
  8. Geluidsniveau tijdens centrifugeren uitgedrukt in dB

*De aantallen gaan over een kwart, voor de helft en vol geladen wasmachines.

FAQ Category Icons | Dryer
FAQ Category Icons | Dryer

Drogers

Wordt er een tussenstuk meegeleverd, om wasmachine en droger te stapelen?

Ja. Handig he? Je kunt tijdens het bestelproces aangeven dat je dit tussenstuk mee geleverd wilt hebben. Wij denken graag met je mee :).

Wat kan ik doen om de droger schoon te houden?

Je abonnement is inclusief onderhoud, maar het is wel handig als jij het tussentijds een beetje bijhoudt. Dit doe je door de pluizenfilters schoon te maken. Hierdoor functioneert je droger optimaal en blijft je kleding mooi.

FAQ Category Icons | Washerdryer
FAQ Category Icons | Washerdryer

Was-droogcombinaties

Hoe lang duurt 1 was- en droogbeurt?

Als je kleding niet zo vuil is kun je dit al binnen 1 uur wassen en drogen met het Was & droog 60 programma. Dit programma is geschikt voor licht vuile kleding gemaakt van een stof die op een hoge temperatuur gewassen mag worden. Katoen of linnen bijvoorbeeld. Check voor vuilere kleding de gebruiksaanwijzing van de was-droogcombinatie voor de optimale was- en droog duur.

Hoeveel kilo kan ik wassen en drogen in 1x?

Met onze was-droogcombinaties kun je maximaal 6 kg in 1x wassen en drogen. Let op: als je het Was & droog 60 programma gebruikt kun je maximaal 1 kg wassen en drogen per keer.

Hoeveel kilo kan ik in 1x wassen met jullie was-droogcombinaties?

Maximaal 10 kg per wasbeurt.

Hoeveel kilo wasgoed kan het Was & droog 60 programma in 1x aan?

Maximaal 1 kg per was en droogbeurt.

Is een was-droogcombinatie beter dan een losse wasmachine en droger?

Dit ligt helemaal aan jouw woonsituatie. Heb je weinig ruimte? Dan is een was-droogcombinatie ideaal. Want je hebt 2 producten in 1. Wat de kwaliteit betreft; dit is van al onze wasmachines, drogers en was-droogcombinaties hoog, want je wast met een echte Bosch.

Nemen jullie mijn oude wasmachine en droger mee als jullie mijn was-droogcombinatie bezorgen?

Nee, helaas hier is geen ruimte voor. Omdat we meerdere producten in 1 rit vervoeren is het niet mogelijk om 2 losse apparaten mee te nemen. We nemen dus of je oude wasmachine of je oude droger mee.

Wat verandert er op het nieuwe energielabel?

De belangrijkste veranderingen op het nieuwe energielabel voor was-droogcombinaties zijn:

  • Op het nieuwe energielabel is het energieverbruik gebaseerd op 100 beurten per jaar. Op het huidige label is dit 220.
  • Op het nieuwe label worden aan de linkerkant informatie gegeven over wassen en drogen. Een de rechterkant staat informatie over alleen wassen.

De onderdelen die op dit label alleen over wassen gaan zijn hetzelfde als op het nieuwe energielabel voor wasmachines.

Het nieuwe label ziet er zo uit:

FAQ | Products | Washer dryers | new energylabel

Uitleg per onderdeel:

  1. QR-code
  2. Energie-efficiëntieklasse* (wassen en drogen)
  3. Energie-efficiëntieklasse* (wassen)
  4. Gewogen energieverbruik* in kWh/100 cycli (wassen en drogen)
  5. Gewogen energieverbruik* in kWh/100 cycli (wassen)
  6. Maximale beladingscapaciteit (wassen en drogen)
  7. Maximale beladingscapaciteit (wassen)
  8. Gewogen waterverbruik* in liter/bedrijfscycli (wassen en drogen)
  9. Gewogen waterverbruik* in liter/bedrijfscycli (wassen)
  10. Programmaduur (wassen en drogen)
  11. Duur van het ‘Eco 40-60’-programma
  12. Centrifuge-efficiëntieklasse*
  13. Geluidsniveau tijdens centrifugeren uitgedrukt in dB en geluidsniveauklasse

* De aantallen bij alleen wassen gaan over een kwart, halve en volle lading. En gaan bij wassen en drogen over een halve en volle lading.

FAQ Category Icons | Dishwasher
FAQ Category Icons | Dishwasher

Vaatwassers

Wat verandert er op het nieuwe energielabel?

De belangrijkste veranderingen op het nieuwe energielabel voor vaatwassers zijn:

  • Op het nieuwe energielabel is het energieverbruik gebaseerd op 100 afwasbeurten per jaar. Op het huidige label is dit 280.
  • De testnorm is uitgebreid. Het verbruik op het nieuwe label is ook gebaseerd op de was- en droogresultaten van bekers, pannen en plastic.
  • De duur van het Eco-programma wordt op het nieuwe energielabel vermeld. Dit staat op het huidige label niet apart benoemd. Dit programma is het meest efficiënt in energie- en waterverbruik.

Het nieuwe label ziet er zo uit:

FAQ | Products | Dishwashers | new energylabel

Uitleg per onderdeel:

  1. QR-code
  2. Energie-efficiëntieklasse
  3. Energieverbruik in kWh/100 bedrijfscycli (met Eco-programma)
  4. Maximale laadcapaciteit (aantal standaardcouverts voor het Eco-programma)
  5. Waterverbruik in liter/bedrijfscyclus (met Eco-programma)
  6. Duur van het Eco-programma
  7. Geluidsniveau in dB en geluidsniveauklasse
FAQ Category Icons | Vacuum cleaner
FAQ Category Icons | Vacuum cleaner

Stofzuigers

Moet ik stofzuigerzakken kopen?

Nee! Onze stofzuigers hebben een stofcontainer die het vuil opvangt. Deze moet je wel af en toe legen. Goed voor het milieu en het scheelt jou weer centjes!

Moet ik borg betalen voor de stofzuiger?

Ja, je betaalt € 20 borg.

Wanneer wordt mijn stofzuiger bezorgd?

Dat kunnen wij niet met 100% zekerheid zeggen. Wij versturen de stofzuigers iedere woensdag en vrijdag. Reken op zo’n 2 – 3 werkdagen bezorgtijd via de pakketpost.

Moet ik de originele verpakking bewaren?

Ja. Als je de stofzuiger naar ons terugstuurt voor reparatie of omdat je abonnement stopt ontvangen we dit graag in de doos die je er van ons hebt bijgekregen.

Er is een onderdeel van mijn stofzuiger kapot. Wat nu?

Geen zorgen! Stuur een mailtje naar support@bluemovement.com. Dan kijken wij of we het onderdeel naar je kunnen opsturen.

Mijn stofzuiger is kapot, wat nu?

Ai, wat vervelend, maar maak je geen zorgen. Stuur een mailtje naar support@bluemovement.com waarin je dit aangeeft. Wij sturen je dan een retourlabel per e-mail terug. Plak dit op de doos van het product, stuur het naar ons op en wij gaan voor je aan de slag!

Ik heb mijn abonnement opgezegd. Hoe stuur ik de stofzuiger terug?

Stuur een mailtje naar support@bluemovement.com en geef aan dat je de stofzuiger wilt terugsturen. Wij sturen je dan een retourlabel per e-mail terug. Plak dit op de originele doos en stuur het naar ons op.

FAQ Category Icons | Kitchen machine
FAQ Category Icons | Kitchen machine

Keukenmachines

Moet ik borg betalen voor de keukenmachine?

Ja, je betaalt € 20 borg.

Wanneer wordt mijn keukenmachine bezorgd?

Dat kunnen wij niet met 100% zekerheid zeggen. Wij versturen de keukenmachines iedere woensdag en vrijdag. Reken op zo’n 2 – 3 werkdagen bezorgtijd via de pakketpost.

Moet ik de originele verpakking bewaren?

Ja. Als je de keukenmachine naar ons terugstuurt voor reparatie of omdat je abonnement stopt ontvangen we dit graag in de doos die je er van ons hebt bijgekregen.

Er is een onderdeel van mijn keukenmachine kapot. Wat nu?

Geen zorgen! Stuur een mailtje naar support@bluemovement.com. Dan kijken wij of we het onderdeel naar je kunnen opsturen.

Mijn keukenmachine is kapot, wat nu?

Ai, wat vervelend, maar maak je geen zorgen. Stuur een mailtje naar support@bluemovement.com waarin je dit aangeeft. Wij sturen je dan een retourlabel per e-mail terug. Plak dit op de doos van het product, stuur het naar ons op en wij gaan voor je aan de slag!

Ik heb mijn abonnement opgezegd. Hoe stuur ik de keukenmachine terug?

Stuur een mailtje naar support@bluemovement.com en geef aan dat je de keukenmachine wilt terugsturen. Wij sturen je dan een retourlabel per e-mail terug. Plak dit op de originele doos en stuur het naar ons op.

FAQ Category Icons | SmartGrow
FAQ Category Icons | SmartGrow

SmartGrow

Moet ik aarde kopen voor SmartGrow?

Nee, aarde is niet nodig. Het slimme SmartGrow systeem zorgt automatisch voor optimale groeiomstandigheden.

Waarom krijg ik elke 3 maanden nieuwe capsules?

Omdat je misschien weleens iets anders wilt. Je kunt 6 capsules tegelijk in SmartGrow kwijt. Als een kruid volgroeid is kun je er nog steeds van genieten. Vervangen is dan niet echt nodig. Maar het is leuk om eens wat anders te proberen. Zo ontdek je je favorieten!

Kan ik kruiden vanuit SmartGrow overplaatsen?

Ja, dat kan zeker!

Zo pak je het aan:

  • Verplaats capsules met plantjes alleen als ze nog jong en klein zijn.
  • Verwijder de capsule met plantje voorzichtig uit de houder.
  • Zet de capsule met plant en al in een pot met aarde.
  • Dek de pot de eerste dagen af. De plantjes moeten langzaam wennen aan het natuurlijke licht. Op deze manier kunnen de wortels goede houvast vinden in de aarde.

Waar moet ik SmartGrow neerzetten in huis?

Je kunt jouw SmartGrow bijna overal neerzetten. Omdat SmartGrow geen zonlicht nodig heeft kun je hem prima plaatsen in de gang, slaapkamer of keuken.

Tip!

Plaats jouw SmartGrow niet in direct zonlicht of in de buurt van de verwarming of airco. Dit is niet goed voor de plantjes omdat de lichtkap in SmartGrow automatisch zorgt voor genoeg licht. Als er (te veel) zonlicht of droge/warme lucht van de verwarming of airco bij komt kunnen de plantjes uitdrogen.

Hoe energiezuinig is SmartGrow?

Het energieverbruik van SmartGrow is laag. Dit komt omdat de lampen en pomp niet constant aan staan. Jouw SmartGrow verbruikt rond de 60 kWh per jaar.

Wat krijg ik als ik een abonnement op SmartGrow neem?

Je krijgt een Bosch SmartGrow 6 incl. starterkit met 6 verschillende capsules en 2 hoogtemodules. Met de capsules in de starterkit kun je basilicum, citroen basilicum, dille, koriander, platte peterselie en salie kweken. Ideaal om je SmartGrow-avontuur mee te beginnen!

Hierna krijg je elke 3 maanden een nieuwe set met 6 capsules. Je kunt dan kiezen uit 4 verschillende pakketten.

Het abonnement is natuurlijk ook inclusief service en eventuele reparaties of vervanging. Heb je een vraag over jouw SmartGrow? We staan voor je klaar! Neem contact op.

Ik wil andere kruiden kweken. Hoe kom ik daar aan?

Na de starterkit krijg je elke 3 maanden 1 pakket met 6 nieuwe capsules opgestuurd. Je kunt dan kiezen uit 4 soorten pakketten met elk 6 capsules. Geef minimaal 2 weken van tevoren aan welk pakket je de eerstvolgende keer wilt ontvangen. Vanaf november regel je dit makkelijk via je MyBlueMovement account.

Hoe maak ik SmartGrow schoon?

We raden je aan om de onderdelen na elke oogst schoon te maken. De schaal, water- en plantenbak kunnen in de vaatwasser tot 55 °C. De elektrische onderdelen niet. Neem deze af met een vochtige doek.

Moet ik speciaal water in de waterbak doen?

Nee, kraanwater is prima.

Mag ik SmartGrow buiten neerzetten?

Nee. SmartGrow is echt gemaakt om binnenshuis te staan. Het apparaat kan niet tegen veranderende weersomstandigheden zoals kou, warmte, regen of sneeuw.

Wat moet ik doen als de blauwe lampjes knipperen?

Dit kan 2 dingen betekenen; of het is tijd om de plantjes water te geven of de pomp zit los. Check het waterniveau en vul aan als dit nodig is. Blijven de lampjes hierna nog steeds knipperen? Neem contact met ons op.

Moet ik borg betalen voor SmartGrow?

Ja, je betaalt € 20 borg.

Wanneer wordt mijn SmartGrow bezorgd?

Dat kunnen wij niet met 100% zekerheid zeggen. Wij versturen de SmartGrows iedere woensdag en vrijdag. Reken op zo’n 2 – 3 werkdagen bezorgtijd via de pakketpost. De capsules versturen we apart. Je ontvangt deze een dag voordat SmartGrow wordt bezorgd of op dezelfde dag. Zo kun je meteen aan de slag!

Er is een onderdeel van mijn SmartGrow kapot. Wat nu?

Geen zorgen! Stuur een mailtje naar support@bluemovement.com. Dan kijken wij of we het onderdeel naar je kunnen opsturen.

Ik heb mijn abonnement opgezegd. Hoe stuur ik mijn SmartGrow terug?

Stuur een mailtje naar support@bluemovement.com en geef aan dat je SmartGrow wilt terugsturen. Wij sturen je dan een retourlabel per e-mail terug. Plak dit op de originele doos en stuur het naar ons op.

Over BlueMovement

FAQ Category Icons | Piggy bank
FAQ Category Icons | Piggy bank

Besparen

Hoeveel bespaar ik?

Dat kunnen wij niet zeggen. Maar we denken graag met je mee! Hoeveel je bespaart is afhankelijk van; de apparaten die je gebruikt, je woonsituatie en je gebruik. Om zoveel mogelijk te besparen raden we je aan om bewust met apparaten om te gaan. Was als de wasmachine vol zit, haal stekkers van smartphone opladers uit het stopcontact als je niet aan het opladen bent dat soort dingen. En let op de energieklasse! A+++ of A++ zijn de meest duurzame keuzes. Tip: met onze i-DOS™ wasmachines bij een Comfort of Premium abonnement bespaar je gemiddeld zo'n 7.062 liter water en 33% wasmiddel per jaar. Deze slimme wasmachines doseren namelijk automatisch op basis van het wasgoed. Handig hè?

Daalt mijn energierekening?

Dat kan, maar dit hangt onder andere af van je oude apparaat, je woonsituatie en je gebruik. Een belangrijke factor hierbij is de energieklasse van het apparaat. Daarom kun je bij ons alleen uit de meest duurzame producten kiezen. De meeste van onze producten hebben energieklasse A+++. Superzuinig! Goed voor het milieu en je portemonnee.

Kan ik ook een bijdrage leveren aan het milieu?

Door een abonnement te nemen van BlueMovement draag je automatisch bij aan betere wereld. Dit doordat al onze apparaten zeer energiezuinig zijn en ook nog doseren in wasmiddel en water. Daarbij doordat wij aan het einde van de levensduur onze apparaten terugkrijgen, kunnen wij onderdelen en grondstoffen hergebruiken. Hierdoor draag je dus ook direct bij aan een circulaire economie.

FAQ Category Icons | Team
FAQ Category Icons | Team

Over ons

Wie zit er achter BlueMovement?

BlueMovement is een initiatief van BSH Huishoudapparaten B.V. wat een onderdeel is van Robert Bosch GmbH. De oprichter van Bosch, Robert Bosch, had in 1886 maar één doel voor ogen: altijd de allerbeste huishoudelijke apparaten maken. Maar wel vanuit eerlijk vakmanschap. Met respect voor consumenten, werknemers en de wereld. En ook al is hij al lang niet meer onder ons, zijn DNA zit nog steeds in de genen van ons bedrijf. Het is zijn sociale en maatschappelijke gedrevenheid die aan de basis van BlueMovement ligt.

Waar staan wij voor?

Wij vinden het belangrijk om een bijdrage te leveren aan een duurzame wereld. Net zoals onze klanten. Dit doen wij door abonnementen op hoogwaardige huishoudelijke apparaten aan te bieden. Zo kunnen onze klanten verantwoordelijk, zorgeloos en flexibel leven. Waarom? Omdat zij weten dat:

  • Onze apparaten milieuvriendelijk, intelligent en energiebesparend zijn
  • Wij hun oude apparaten een tweede leven geven
  • Wij het voor hen oplossen als hun wasmachine niet meer werkt
  • Wij ons aanpassen aan hun woonsituatie